1

Onderwerp: champagnecreme vragen

Ik ga voor een bruidstaart champagnecreme gebruiken. Ik heb de creme volgens het recept hier op de site al vaker gebruikt en die is erg lekker. Maar vraag me af of die ingevroren kan worden en of die lang uit de koelkast op de bruiloft kan staan?
En hoe smaakt de botercreme mix van de webshop aangemaakt met champagne? Want dat is een stuk minder werk en de bc van de mix kan wel buiten de koelkast een tijd.

Als de mix met champagne que smaak ongeveer even lekker is dan ga ik gezien de tijd en omvang van de taart liever daarvoor. Maar als de smaak toch echt veel minder is en de champagnecreme van het recept ingevroren kan worden en buiten de koelkast kan in de taart een aantal uur na elkaar dan wordt het die.

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor het meedenken... begin nerveus te worden voor deze taart.... brrrr

2

Re: champagnecreme vragen

Ik wil de taart trouwens van tevoren maken, invriezen en dan 24u van te voren in de koelkast laten ontdooien, dat moet toch goed gaan!?

3

De creme kan wel een uurtje buiten de koelkast staan voor aansnijden maar geen uren. Hij zal op locatie dus nog in de koeling moeten of je moet hem vlak van tevoren brengen. Invriezen heb ik geen ervaring mee.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

De champagnecreme die hier op de site staat is prima in te vriezen.

5

Als de taart behoorlijk lang buiten de koelkast moet blijven, en zeker nu met de zomer, zou ik gaan voor de mix met de cava erin. Smaakt heel goed, zeker met frambozen erbij en een laagje frambozenjam! En je kunt de mix een stuk beter buiten de koelkast laten dan de gewone mousse (die heeft slagroom).
Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Ik maak ook altijd champagnecr

7

ik maak ook met de mix en heb al een keer ingevroren, was nog steeds heel erg lekker ;)