1 Laatst bewerkt door Plientje89 (22-06-2009 13:02)

Onderwerp: pfjuh wat een haast

Maar een paar uurtjes en dan 2 taarten in elkaar moeten flanzenm (mijn 3e en 4e taart nog maar!). Het waren cadeautjes voor de opa en moeder van mijn beste vriendin. Ze waren allebei jarig en gaven vanwege hun bijzondere leeftijd samen een groot feest.

Door mijn tentamens geen tijd gehad doordeweeks de taarten te kunnen maken. En ik moest gister tot 1 uur werken... wat (hoe kan het ook anders) weer eens uit liep. Ik eindelijk thuis en wachten op een vriendin die mee zou gaan naar het feestje, helaas was ze verdwaalt met de auto. Na een telefoontje 'ja ik sta daar ergens' & uitzoeken waar ze stond haar daar op moeten halen. Eindelijk thuis en toen m'n 2 taartjes nog maken.

Voor die moeder wist ik wel een beetje wat ik wilde maken, maar voor die opa vond ik het echt moeilijk. En helaas beschik ik nog niet over super veel materialen doordat ik net begonnen ben. Ik beschik totaal niet over kleurstoffen, heb alleen wat standaard kleurtjes marsepein (geel, groen, rood, blauw, roze, blank). Dus ik met mijn basisschool skills bruin proberen te mengen, maar er kwam een vies beige achtig kleurtje uit. Helemaal gefrustreerd door tijdnood (moest om 4 uur op de bbq staan) me hersens laten kraken 'HOE KAN IK IN VREDESNAAM MN MARSEPEIN MOOI BRUIN KRIJGEN?!'. Gelukkig ging er een lampje branden. Ik had ooit zo'n kartonnen doos met cacao gekocht. Die had ik vroeger ooit voor iets nodig, maar daarna nooit meer gebruikt. Wat was ik ineens blij dat ik die doos had, de marsepein zo heel mooi diep bruin kunnen kleuren.

Beide taartjes zijn gevuld met chocolademouse en afgesmeerd met een dun laagje zelfgemaakte botercreme.

http://mysweetdesign.webs.com/photos/thema-taarten/20-6-09%20Both.JPG

2

Re: pfjuh wat een haast

Het zou fijn zijn als je foto's wat kleiner waren, kan nu niet goed zien hoe het eruit ziet!

3

leuke taartjes

Groetjes Wendy

4

heel leuk

5

Hmmm wat raar ... bij mij zijn ze gewoon in een normaal formaat te zien :S ik ga kijken wat ik kan doen....

6

Hele leuke taartjes.....:Y