1

Onderwerp: Heteluchtoven

Ik ben nu bezig om mijn eerste taart te maken.
Heb de spullen via deze site besteld, alleen is de taart nog niet helemaal zoals hij zou moeten zijn.
Ik heb de biscuitmix uit de webshop besteld, en heb ook de werkwijze gehanteerd zoals die beschreven staat.
Nu is de taart aan de bovenkant niet goed gaar en kwam hij er helemaal bol uit met veel lucht eronder.
Wij hebben een combimagnetron, misschien ligt dat daar aan.

Heeft iemand tips om de perfecte taart te maken!!!!!!!!

Zoals ik al zei, ik ben een nieuwe taartenbakker, dus alle tips zijn van harte welkom.

Alvast bedankt.

2

Re: Heteluchtoven

Ik heb ook een heteluchtoven (ook combimagnetron). Ik bak de eerste 20 minuten op 150 graden, de rest op 160 graden. Als ik meteen op 160 graden begin, rijst het beslag te snel en dan krijg je dus zo'n bolling. Dus lagere temperatuur en baktijd iets verlengen.

Groetjes, Elly

3

Ik heb een combimagnetron en gebruik de hetelucht-stand. Eerst verwarm ik voor op 175 graden en dan bak ik 35 minuten op dezelfde temperatuur. Dat gaat eigenlijk altijd prima...

Groetjes, Conny

4

Ik gebruik ook combioven en ik heb vanavond voor het eerst gewerkt met mix van online taartshop en ook werkwijze gedaan zoals beschreven ;maar de kapsel is gezakt en ook niet mooi glad maar zo bubbelig ...en ow ja in voorverwarmde oven op 160 gr en ook zo laten staan tot 30 min. De vorige twee had ik van andere recept en zijn wel gelukt ....dus toch vreemd.

Gr Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

natte lap! Ik weet niet wie daar mee kwam, maar het werkt echt ideaal!

6 Laatst bewerkt door LucyBW (26-06-2009 08:02)

en wat moeten we doen met die natte lap :-(

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

Je voorhoofd deppen ;)

Nee grapje; doordat het metaal van je blik heet wordt, fixeert het deeg dat ertegen zit; de buitenrand dus, heel snel; voordat het goed gerezen is. De binnenkant is koeler, en rijst langer door, waardoor je een bolling krijgt. Als je een natte lap (oude theedoek, handdoek oid) om je bakblik legt, even vastmaken met een sluitspeld, dan blijft het metaal koeler, waardoor de taart gelijkmatig(er) rijst. Ook het bakken in stapjes werkt op dezelfde manier; eerst koeler om het deeg omhoog te laten komen, daarna warmer om te garen en harder te worden.

8

Ik gooi hem meestal na het bakken op de kop.. nou ja, gooien. zet hem op zijn kop en dan trekt hij ook wel recht en blijft even soepel.

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy

9

Natte lap zou denk ik wel helpen, maar je moet hem echt vast maken h