1

Onderwerp: bruidstaart wilt niet zoals ik het wil....

ik mocht weer een bruidstaart maken. was helemaal blij. alleen jammer dat ze met een voorbeeld kwamen, nog even een eigen draai aan proberen te geven, maar niet gelukt. volgens mij kwam de taart wel van het forum.
tijdens het maken ging het in het begin echt heel goed. de kleur had ik meteen, de taarten waren helemaal recht, bekleden zonder ook maar 1 kreukje en toen begon het stapelen.
dowels netjes op maat gemaakt, heb ik ook regelmatig gedaan, maar op de een of andere manier raakte het fondant van de bovenste taart de onderste taart niet. ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, ze waren niet te lang, de taarten waren recht. ik sta voor een raadsel.  uiteindelijk gemaskeerd met icing, wat ben ik blij dat dat bestaat.
tips zijn welkom!

http://www.v-aken.nl/fotos/taart31-0.jpg

2 Laatst bewerkt door Annelies (19-06-2009 00:18)

Re: bruidstaart wilt niet zoals ik het wil....

Taart ziet er goed uit Lise!!
Ik denk toch dat de dowels ietsje te lang zijn geweest, maar daar is niets van terug te zien!! (Netjes afgewerkt. ;)  )

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Je hebt het mooi opgelost hoor! Ik gooi het toch op de dowels, maar je ziet er niets van prachtige taart! en trouwens ook wel makkelijk bij het van elkaar halen van de lagen..

Groetjes Nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

4

mooie taart en netjes opgelost je ziet er niks van

Groetjes Wendy

5

Prachtig mooi, echt helemaal niets op aan te merken! Ik denk dat het bruidspaar gelukkig was ermee!

6

Zeer mooie bruidstaart en er valt niets te zien!!! Je hebt dat zeer goed opgelost ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

7

Sjieke taart geworden joh! Van je problemen is niets te zien hoor, goed opgelost! Daarbij zie ik in verschillende taartboeken staan (en op internet gelezen) dat je ook op die manier kunt stutten, zodat de taarten elkaar net niet raken, het openstaande randje werk je dan inderdaad weg met icing of een ander randje. Voordeel hiervan is dat de taarten heel makkelijk van elkaar afgehaald kunnen worden, met een (palet)mes ertussen en de taarten plakken niet aan elkaar... (schijnt het!)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8

Mooie taart!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

9

Mooi hoor. En goed opgelost met het randje van icing :thumb:.

Groetje,
Toetje

10

Ik ben ook van mening dat het juist wel prettig is als de taarten elkaar niet geheel raken. Je kunt dan de bovenste taart er goed afhalen.

De taart zelf vind ik er prachtig uitzien.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

11

Heel mooi geworden zeg, en ik vind een randje langs de onderkant juist altijd erg mooi, maakt het erg "af"!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

12

Mooie taart en dat randje staat juist erg goed.

Groeten van Nicole

13

Prachtige taart!
Ik vroeg mij trouwens al af (ben nog beginner) hoe dat werkt bij het stapelen. Halen jullie de bovenste taart er dus vanaf als je gaat aansnijden?
(waarschijnlijk kan het niet eens anders, maar ik heb daar nog helemaal geen ervaring mee)

Geluk wordt pas zichtbaar ... als het voorbij is... (GB)

14

Mantoinette schreef:

Prachtige taart!
Ik vroeg mij trouwens al af (ben nog beginner) hoe dat werkt bij het stapelen. Halen jullie de bovenste taart er dus vanaf als je gaat aansnijden?
(waarschijnlijk kan het niet eens anders, maar ik heb daar nog helemaal geen ervaring mee)

je kan de taart aansnijden zonder hem eraf te halen, omdat er vetvrije kartons tussen zitten. je kan de lagen ook van elkaar afhalen, dat snijdt makkelijker.

15

Mooie taart, goed opgelost met het randje!! Ook erg mooi kleurgebruik!

16

Ziet er prachtig uit!!!!