1

Onderwerp: fondant geglazuurde cupcakes in de vriezer

Mijn dochter gaat volgende week uitdelen en we moeten hiervoor de cupcakes glazuren nu is het zo dat we het een paar keer hebben geprobeerd maar het eindresultaat blijft waardeloos. Of de glazuur was te dik of te dun. Vanmiddag ga ik het nog een keer proberen maar mochten ze dan op miraculeuze wijze toch lukken, is het mogelijk om die cupcakes dan te bwaren voor een week, vriezer/koekjestrommel, zakjes iets??? Ik wil het van te voren doen want mocht het toch niet lukken dan moeten we iets anders verzinnen anders wordt het te kort dag.

Bedankt,

2

Re: fondant geglazuurde cupcakes in de vriezer

ik vries ze gewoon in. Ik heb dozen die precies in mijn vriezer passen, daar de versierde cupcakes in, deksel erop en zo de vriezer in. Als je ze in zakken doen dan heb je kans dat ze tegen elkaar aanliggen en de versiering beschadigd.

Je kunt echt wel een week vantevoren maken, langer kan ook.

met glazuur zou ik niet doen, ik had namelijk geglazuurde in een koektrommel en na een paar dagen verdween het glazuur langzaam in de cupcake. Er kwam allemaal cupcake doorheen, het smaakt nog steeds prima maar het ziet er niet uit. Geen ervaring met vriezen van glazuur, maar het lijkt me ongeveer hetzelfde werken...denk ik...

4

Ok, bedankt voor jullie reacties, misschien dat ik er zo dan maar 1 invries om te zien wat het effect is.