1

Onderwerp: Luchtbellen tijdens het bakken? Trekt het nog bij?

Ik ben nu allereerste taartje aan het bakken met met mix van de webshop.
Ik ben hem traploos aan het bakken, hij rijst al mooi alleen in het midden wel met bobbels. Gaat dit nog goed komen? Hoort dat erbij tijdens het bakken?
Ik heb 8 min, op de hoogste stand gemixt en 2 min op de laagste.
Ik kan natuurlijk wachten tot hij klaar is en het zein, maar ik dacht hier zit vast altijd wel iemand die het weet ;).

En hoe doen jullie dat, ik las dat de onderkant straks mijn bovenkant wordt. Maar de bovenkant ziet er nu ietsje boller uit dan de randen, maak je dat weer egaal ofzo?

Taartje nummer 2 gaat als deze klaar is de oven in, dus als ik nu iets fout heb gedaan kan ik het straks anders doen.

2

Re: Luchtbellen tijdens het bakken? Trekt het nog bij?

Ik zou zeggen...rustig afwachten. Aan luchtbellen kun je niks meer doen. En idd word je bovenkant nu straks je onderkant dus die bobbel op de bovenkant zie je straks niks meer van. Als het echt heel erg is dan kun je die bobbel eraf snijden. Maar meestal valt het mee hoor.

Succes!!!!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Nou hij is bijna klaar, de bobbeltjes zijn nu rimpels geworden en er zit een scheur in van 3 cm ongeveer. De taart is wel mooi hoog geworden. Nou ja idd als ik hem toch omkeer dan zie je dat niet meer.

4

Argh de 1e taart zat vastgeplakt aan de bodem van de taartvorm. Die is er dus niet helemaal mooi uitgekomen. Hoop dat ik hem nog wat kan egaliseren met het afsmeren.
De 2e zit er nu in, in een grotere vorm, en die heeft die bellen niet. Heb er nu maar bakpapier ingedaan.