1

Onderwerp: loslatend randje aan bovenkant (bij bakken onderkant) biscuit

kent iemand dit fenomeen? Ik heb het zo nu en dan en zie het net weer bij een (verder zo mooi strak, daarom baal ik) kapsel. Het randje, dus waar het beslag in de hoek van mijn (ronde) bakpan zat, zit los en kun je er zo aftrekken. Op andere plekken is de rand wel gewoon stevig, zonder lucht eronder.

Ik kan alleen maar denken aan teveel bakspray, maar spray al zo lichtjes mogelijk...:S

2

Re: loslatend randje aan bovenkant (bij bakken onderkant) biscuit

ja waarschijnlijk heb je toch net teveel daar gespoten, dan kan je dat probleem krijgen, een randje bakpapier verhelpt dit

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Dus toch de bakspray...
Toch nog lichter spuiten, althans dat proberen. Of - bedenk ik nu - misschien wat bloem eroverheen strooien na het invetten?

Bakpapier is niet echt een optie, want heb zo''n bakpan van 10 cm hoog (juist ook om niet te hoeven pielen met bakpapier).

4

ben bang dat als je een beetje bloem strooi, je witte plekjes krijg, ik heb het nog nooit gedaan hoor

5

Hmja, dat zou kunnen. Als ik het blijf houden ga ik het misschien eens proberen, heel lichtjes met de zeef. Echt witte plekken moet je natuurlijk niet hebben, da's niet lekker, maar als het heel minuscuul is, is dat natuurlijk beter dan een rand die loslaat. Er komt toch nog van alles overheen immers :).

Heb net het losse randje weggesneden want het stak echt ook een beetje uit. Raar, en dat met zo'n PME bakpan...

6

tja proberen kan geen kwaad, altijd de moeite waard. kan het misschien liggen juist omdat de pan zo hoog is, ivm warmtegeleiding (ik roep ook maar wat, want ik zou het ook niet weten en denk maar hardop met je mee)

7

Erg lief dat je zo meedenkt hoor, waardeer het zeer!

Sja, of het aan de bakpan ligt heb ik me ook al zitten afvragen, maar toen ik vorige week precies hetzelfde kapsel in precies dezelfde pan bakte had ik nergens last van, raar he. En het zou toch niet het effect moeten zijn van zo'n professioneel ding...