1

Onderwerp: Kersen en Chocola

Ik wil graag maandag een taart meenemen naar school. Een klasgenootje van me wou graag een taart met chocola en kersen. Heeft iemand misschien een idee voor een lekkere taart met chocola en kersen?

2

Re: Kersen en Chocola

schwarzwaelder kirschtorte?

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

3

Zou inderdaad kunnen.  Heeft iemand hier een recept van?

En heeft iemand nog een ander idee misschien :)?

4

Chocoladekapsel met kersenvlaaivuling van jonker fris of kersenjam een laagje crispy chocolade en bc. Of gewoon kapsel met chocomousse en kersen uit pot

Groetjes Marlies

5

Chocoladekapsel vullen met slagroom en kersenvlaaivulling, tremperen met kirsch...mmmmm....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

chocoladekapsel maken met gewoon bisquit kan je dmv cacao erin doen en ik maak zelf kersenvullen met een pot kersen en die inlaten dikken dmv koken en lekker een uurtje of twee laten pruttelen. vind ik zelf lekkerder dan de vlaaivulling uit een blikje

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7

Bedankt voor jullie reacties :D

Marlies, wat bedoel je met crispy chocolade?
Christol, doe je er dan ook nog gelatine bij of echt alleen het sap in laten dikken met koken?

8

gewoon in laten dikken zonder extra toevoegingen, word door de suiker vanzelf dik

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

9

Crispy chocolade maak je door de chocolade te smelten en dan met een vork heel veel lijntjes door elkaar te trekken op je taart. (geen hele plakkaat maken want dat is koud haast niet meer door te snijden) Dan heb je lekker knapperige stukjes chocolade in je vulling. Mjammie!!

Groetjes Marlies