1

Onderwerp: Chocotaart en gele room?

Kan het nergens vinden, maar is banketbakkersroom lekker bij (zware) chocoladecake? Ik twijfel een beetje...
Of iemand tips voor een andere lekkere vulling bij chocoladetaart? Ik zat ook te denken aan blueberry botercreme (heb zo'n aromaflesje) met iets anders...

2

Re: Chocotaart en gele room?

Ik heb net brownies met een restje swiss cream op: heerlijk! Dus volgens mij kan het prima :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

bokkepootjescreme is lekker

4

Ik vind het niet zo'n lekkere combi. Maar als je bijvoorbeeld heel erg houdt van dubbelvla, gele vla en chocolade... dan vind je het waarschijnlijk wel lekker. Ik vul chocotaart vaak met gewone room of met vruchten(mousse), bosvruchten, aardbeien, abrikozen, perziken, kersen. Karamel of nootjes  is ook lekker... witte chocolade als je erg aan chocolade ben verslaafd.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

5

Ik heb een keer chocobiscuit gemaakt en gevuld met o.a. banketbakkersroom. Vond de combinatie niet lekker. Misschien wel met caramelcreme of kersen. Of banaan?
Succes!

6

ik vind ook banketbakkersroom of zwitserse room tegenvallen in combi met chocola, beetje flauwig zeg maar, vind het geen smaaksensatie. Maarja ieder zijn eigen smaak he

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7 Laatst bewerkt door maaike (19-06-2009 15:27)

bokkenpootjesvulling of of iets met verse aardbeien hmmm :Y

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

8

Ik zou het niet doen. Wat wel lekker is zijn bokkenpootjes door je botercreme (mix), aardbeien, frambozen, jam, een knapperig laagje chocolade (smelten en met een vork draadjes trekken en dan afkoelen, oreo koekjes, kersen, vlaaivulling van jonker fris, iets met amaretto, cappucino, mokka, chocolademousse, toblerone of....
after eight!! Mjammie.

(je begrijpt dat ik nu spontaan honger krijg, jammer dat ik er geen chocoladekapsel van gemaakt heb vandaag)

Groetjes Marlies

9

heb het nog nooit gedaan
maar het lijkt mij niet zo heel erg lekker

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

10 Laatst bewerkt door Wendy artc131 (21-06-2009 08:22)

Ik vind het MEGA lekker.

Inderdaad wel erg neutraal, daar moet je van houden.

11

christol schreef:

ik vind ook banketbakkersroom of zwitserse room tegenvallen in combi met chocola, beetje flauwig zeg maar, vind het geen smaaksensatie. Maarja ieder zijn eigen smaak he

Ja, als je de room uit een pakje maakt (zoals ik ook zou doen :S) denk ik dat het niet lekker is.
Maar als je echt een mooie banketbakkersroom maakt die naar goede vanille smaakt en superromig is denk ik dat het een heerlijk combinatie zou kunnen zijn :Y

12

Ik vind witte chocolademousse met verse frambosen altijd wel erg lekker

Groetjes M

Mooie taarten maken is als aan zoete dromen bouwen