1

Onderwerp: luiertaart geinspreerd door Francisca's luiertaart

Allereerst aan iedereen complimenten voor taart, cupcakes, ander lekkers en suikerwerk-kunststukken die worden getoond.
Ik reageer niet overal op maar probeer toch wel te kijken, het inspireert mij tot net wat meer aandacht aan dingen te besteden. (Als mijn fondant dan ook nog meewerkt is het helemaal goed :D )

Het verhaal achter deze taart: een vriendin is bevallen van een dochtertje met de mooie naam Jasmijn dus een goed excus om de (eetbare)luiertaart te maken.
Alleerst diepe buiging voor jou en je taart Francisca, het heeft mij toch wel wat zweet gekost ;)
Ik heb ook maar 5 (luier)rolletjes gemaakt en daar is een speurtocht aan vooraf gegaan. De uitstekker die ik had was bij nader inzien veeeeeeel groter dan die 5 cm doorsnede, gek gezocht maar wat ik vond was allemaal veel te klein.
Dus heb ik bij de praxis een ring met 5 cm diameter gekocht en daarom heen gesneden.
Bekleed met (hema)spekkies- en marshmellow-fondant, wat onder mijn handen opdroogde :S
Gevuld met 1 laag koenie's aardbeienmousse, afgesmeerd met french vanilla buttercream.
De letters zijn playdoh uitstekkers van mijn dochter(ze zijn eerst afgewassen en ik heb plasticfolie gebruikt ;) )
Er zit nog een beetje poedersuiker op dat borstel ik er morgen nog af, kon mijn kwastje zo gauw niet vinden.
Tips tegen sneldrogen spekkies-fondant zijn meeeeer dan welkom, ook andere suggesties hoe anders of beter zijn welkom.
Maar ik ben er toch wel een beetje trots op, komt ie.
Dank je wel voor het kijken en de eventuele tips.
http://lh4.ggpht.com/_gbq8GZAwuLc/SjlVh7GD5eI/AAAAAAAACI8/l8XZTg6jp4U/s400/001.JPG
http://lh3.ggpht.com/_gbq8GZAwuLc/SjlViSpk3TI/AAAAAAAACJM/3WryTf_VHWM/s400/003.JPG

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

2

Re: luiertaart geinspreerd door Francisca's luiertaart

leuk leuk! volgens mij ben je de eeste die zich er aan waagt!

3

ik vind hem echt goed gedaan. ga zo door

Be in love with what you have

4

Leuk hoor :thumb:! Maarreh, fondant van Hema spekjes? Ik kan me er niets bij voorstellen, dus mijn tip is het gewoon bij marshmellows te houden.

Groetje,
Toetje

5

Leuk! Schattige taart!

Groetjes Nathalie

6

erg leuk geworden. Ik hoop hem achter 14 dagen te maken. (hopelijk gaat het me lukken qua tijd :S)

7

Leuk hoor.

Groetjes, Elly

8

wat een lieve taart!

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

9

Prachtig :thumb:

10

Heel leuk gemaakt!

11

dank jullie wel voor de reacties
vanavond gegeven en oudste broertje stond er met zijn neus bijna in die luste al wel een stukkie ;)
(krijgt hij morgen dus pas ;) )

toetjes op zich werkt het met spekkies net als met de marschmellow alleen gisterenavond was het een ramp
maar ik geef de moed niet op, er liggen alweer 3 zakken marshmellows van de lidl voor gebruik klaar ;)

~enthousiast hobbyist ~

12

Leuk gedaan Inge! Ik gebruik wel gekochte fondant want met eigengemaakte fondant kan ik nog steeds niet werken!

groetjes Francisca

13

Mooi gemaakt! Tip voor je fondant: een beetje crisco erdoor doen, dan wordt het ook wat elastischer om mee te werken. Sinds ik dat erdoor doe werkt het een stuk fijner.

groetjes Colinda

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

14

Errug leuk gemaakt!!

15 Laatst bewerkt door inge h (19-06-2009 17:19)

Colinda schreef:

Mooi gemaakt! Tip voor je fondant: een beetje crisco erdoor doen, dan wordt het ook wat elastischer om mee te werken. Sinds ik dat erdoor doe werkt het een stuk fijner.
groetjes Colinda

aha, dat doe ik zeker met de volgende lading :D

Franky schreef:

Leuk gedaan Inge! Ik gebruik wel gekochte fondant want met eigengemaakte fondant kan ik nog steeds niet werken!
groetjes Francisca

dat geeft deze beginner dan weer wat meer moed :D

Het is een leuk taart om te maken ook, die rolletjes naast elkaar zien er erg leuk uit maar je moet inderdaad wel even aan je planning denken met 30 rolletjes en liefst een goeie passende uitstekker dat werkt toch een stuk makkelijker dan elke rol uitmoeten snijden ;)

~enthousiast hobbyist ~