Onderwerp: luiertaart geinspreerd door Francisca's luiertaart
Allereerst aan iedereen complimenten voor taart, cupcakes, ander lekkers en suikerwerk-kunststukken die worden getoond.
Ik reageer niet overal op maar probeer toch wel te kijken, het inspireert mij tot net wat meer aandacht aan dingen te besteden. (Als mijn fondant dan ook nog meewerkt is het helemaal goed )
Het verhaal achter deze taart: een vriendin is bevallen van een dochtertje met de mooie naam Jasmijn dus een goed excus om de (eetbare)luiertaart te maken.
Alleerst diepe buiging voor jou en je taart Francisca, het heeft mij toch wel wat zweet gekost
Ik heb ook maar 5 (luier)rolletjes gemaakt en daar is een speurtocht aan vooraf gegaan. De uitstekker die ik had was bij nader inzien veeeeeeel groter dan die 5 cm doorsnede, gek gezocht maar wat ik vond was allemaal veel te klein.
Dus heb ik bij de praxis een ring met 5 cm diameter gekocht en daarom heen gesneden.
Bekleed met (hema)spekkies- en marshmellow-fondant, wat onder mijn handen opdroogde
Gevuld met 1 laag koenie's aardbeienmousse, afgesmeerd met french vanilla buttercream.
De letters zijn playdoh uitstekkers van mijn dochter(ze zijn eerst afgewassen en ik heb plasticfolie gebruikt )
Er zit nog een beetje poedersuiker op dat borstel ik er morgen nog af, kon mijn kwastje zo gauw niet vinden.
Tips tegen sneldrogen spekkies-fondant zijn meeeeer dan welkom, ook andere suggesties hoe anders of beter zijn welkom.
Maar ik ben er toch wel een beetje trots op, komt ie.
Dank je wel voor het kijken en de eventuele tips.
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????