1

Onderwerp: bakring vraag en 30cm taart vraagje

ik heb gister voor het eerst in mijn nieuwe bakring gebakken maar de taart zakte in elkaar, de zijkanten lieten dus los. nogmaal heb ik hier nooit last van, heeft iemand dit ook is gehad?
ik had onder de bakring bakpapier gedaan en dan nog 1 extra op maat geknipt (dus precies de maat van de bakring)

verder wil ik vandaag mijn eerste 30 cm taart maken maar kan iemand mij vertellen hoeveel biscuit ik dan ongeveer moet maken? ik gebruik namelijk geen mix dus uit de tabellen kan ik moeilijk halen hoeveel ik nodig heb of is het gebruik aan eieren gelijk bij de mix en bij het zelf maken? zou ik dan 7 eieren nodig hebben?
EN voor de 30 cm taart, kan ik in mijn kennie het beslag in 1 keer maken of zou ik het in 2 delen doen?

veel vragen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen

2

Re: bakring vraag en 30cm taart vraagje

voor een 26cm heb je al 6 eieren nodig, dus minimum 7 zou ik wel zeggen, staat het niet in een tabel (bv felicitaartjes?). Voor de andere vragen heb ik geen antwoord, sorry!

Groetjes, Dorothea.

3

Als de taart inzakt, zodat de randen niet mooi recht zijn, komt dit bij mij vaak, doordat ik het telang in de oven heb gedaan.
Dit gebeurt me soms met een bakring, maar ook met springvorm.
Meestal gebeurt het gelukkig niet, en kan ik ook prima met de bakringen bakken.

4

Voor 30 cm doe ik 8 eieren. En dat maak ik dan nog net in zijn geheel klaar maar dan gewoon met de mixer en een beslagkom, ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw kennie is.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl