1

Onderwerp: 1e taart, marsepein en rolfondant samen goede combinatie?

hallo,
ik ben nieuw hier, en heb al een beetje zitten zoeken maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek.

Over 1,5 week word mijn zoontje 2, en ik wil graag proberen zelf een taart te maken. Nou vraag ik me af of het een goede combinatie is om te taart te bedekken met rolfondant. En dan een platte Bumba figuur te maken van marsepein. (dus geen poppetje)
Of kan ik beter alleen marsepein, of alles rolfondant gebruiken?

Is dit een goede/lekkere combinatie? Sorry heb er echt nog geen verstand van!

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes Bernadette

2

Re: 1e taart, marsepein en rolfondant samen goede combinatie?

fondant en marsepein gaan heel goed samen hoor, is geen probleem!

je kan zelfs ook marsepein en rolfondant door elkaar heen kneden en daarmee boetseren en bekleden is ook heel lekker.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

IK heb dit wel vaker op die manier samen gebruikt. Gewoon omdat ik niet genoeg meer van alles had, of al een kleurtje van het ander had liggen. Mensen proeven het niet eens.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Het puzzeltje zelf in elk geval niet maken van rolfondant alleen. Dat droogt te snel. Als je nog nooit een taart bekleed hebt werkt marsepein (of met fondant erdoor) makkelijker dan alleen fondant.

Succes!

5

Hallo,
bedankt voor jullie reacties!
Ik heb er toch voor gekozen om alleen met marsepein te gaan beginnen. Heb m'n bestelling gedaan, dus nu afwachten wanneer het bezorgd word!

Ik vind rolfondant alleen niet zo lekker. Ik gebruik altijd gemengd; fondant en marsepein. Als je alleen marsepein gebruikt is het weer zo'n gedoe met kleuren. mmf kan ook heel goed samen met marsepein

Kortom; marsepein en fondant gaan goed samen!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou