1

Onderwerp: rood/roze PWC vlinders - welk materiaal te gebruiken

Volgende week moet ik voor een bruidstaart dieproze / rode vlinders maken met de patchwork cutter. Op zich maak ik deze normaliter dus altijd met fondant + tylose, maar ja .... dat krijg je natuurlijk niet in deze kleur. Marsepein vind ik echt waardeloos werken met tylose, vaak zakt 't na een eeuw drogen nog als 'n plumpudding in elkaar. Hebben jullie tips voor materiaal wat ik zelf in deze tint kan kleuren?

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

2

Re: rood/roze PWC vlinders - welk materiaal te gebruiken

Waarom krijg je fondant + tylose niet in die kleur? Gumpaste kan ook, krijg je prima in roze/dieproze, dat heb ik ook gebruikt voor de (eenmalige :lol:) roze bruidstaart.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik zou inderdaad voor de patchworkcutters 50/50 gumpaste met fondant doen, dan krijg je echt wel de kleur

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Pooh schreef:

Waarom krijg je fondant + tylose niet in die kleur?

Mijn ervaring is toch dat bij fondant je met name tot pastelkleuren komt. En 't moet nu echt een hele diep rood/roze tint worden.

Marianne schreef:

Ik zou inderdaad voor de patchworkcutters 50/50 gumpaste met fondant doen, dan krijg je echt wel de kleur

www.jacstaartjes.nl

5

Tuuurlijk :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6 Laatst bewerkt door lilo (19-06-2009 10:18)

Of je gumpaste lichtroze kleuren met paste, met maar een beetje kleurstof gaat het niet zo plakken en daarna dusten met donkerder roze en rood? Dat zou ik doen in ieder geval. Voor een nog mooier effect een beetje glanspoeder door je dust mengen...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

lilo schreef:

Of je gumpaste lichtroze kleuren met paste, met een beetje kleurtsof gaat het niet zo plakken en daarna dusten met donkerder roze en rood? Dat zou ik doen in ieder geval. Voor een nog mooier effect een beetje glanspoeder door je dust mengen...

Hmmmm..... die klinkt ook wel goed. Daar had ik nog niet aan gedacht. 'k ga dat dit weekend gelijk even proberen.

www.jacstaartjes.nl

8

lilo schreef:

Of je gumpaste lichtroze kleuren met paste, met maar een beetje kleurstof gaat het niet zo plakken en daarna dusten met donkerder roze en rood? Dat zou ik doen in ieder geval. Voor een nog mooier effect een beetje glanspoeder door je dust mengen...

Hai Lilo,

ik weet het het is een oud topic maar liep gisteren dus tegen hetzelfde probleem aan als de topicstarter. De klant wilde graag rode rozen dat was de enige voorwaarde maar toen ik gisteren mijn gumpaste redred met wilton ging kleuren werd het oranje, zwart erbij en toen bruin.....:S tja zooi weggegooid en opnieuw met ietsipietsie zwart erbij, en 's oochtends gedust met rode dust, was opzich een mooie kleur maar ik miste de glans. Heel verhaal, maar welke glanspoeder doe jij er dan doorheen, want dat klinkt wel heel mooi :)

Ik weet niet of je dit nog leest maar ik stel gewoon de vraag en zie het wel :)

Groetjes,
fifi

Geniet van elke dag!!!!

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » rood/roze PWC vlinders - welk materiaal te gebruiken