1

Onderwerp: rare vraag... cupcakevormpjes?

Hoi allemaal,

gisteren mijn eerste cupcakes gebakken met vormpjes van Dr oetker. Deze pasten namelijk w

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: rare vraag... cupcakevormpjes?

huh snap er niets van...dr utker zit toch ook in een kokerdoosje waar je ze gewoon uit kan halen en weer terug in kan stoppen?

Groet Corinne

3

Ik snap er eerlijk gezegd ook niet zoveel van.. Ik haal de cupcake papiertjes er ook altijd van tevoren uit, en dan doe ik ze in het cupcakeblik. Als het beslag klaar is vul ik ze en dan gaan ze de oven in.. Ja oke, ze blijven niet mooi op de bodem, maar dat is altijd zo, en door het gewicht van het beslag zakken ze toch vanzelf tegen de bodem?

Groetjes Laura!

4

Maar zodra je ze deed vullen kwam het papiertje dan weer op de bodem.?
Zo niet, kan het zijn dat de vakjes in het bakblik kleiner is dan de papiertjes.
Die van de xenos hebben namelijk kleinere vakjes.

Ik heb de bakblikken bij de aveve gekocht.
En die zijn groot genoeg
Ik gebruik de cupcake papiertjes van de xenos.

5 Laatst bewerkt door marliesb (15-06-2009 15:27)

Ik gebruik de bakblikken van Xenos en de papiertjes van de Sligro....
Die passen perfect....:Y

6

als je ze even in het blik laat zitten zonder te vullen komen ze idd wat omhoog, maar meestal als je ze vult zakken ze gewoon weer netjes naar beneden hoor. :) ik heb nooit vouwen.

7

Heb het bakblik en de vormpjes van de webshop. Als je de vormpjes in het blik doet komen ze weer wat omhoog, maar bij het vullen zakken ze gewoon weer naar beneden.:Y

8

Hihi, ik snap dat dit bericht wat voor verwarring zorgt... Ik plaats nogmaals foto's van wat er gebeurt, was wel met vormpjes van Hema maar zelfde principe...

http://i29.photobucket.com/albums/c262/DomimvMerel/DSC03967.jpg

De vormpjes die uit de koker waren geweest, kreeg ik ook niet meer netjes terug. Maar hoe zijn die van de webshop verpakt??

liefs Domi

Liefs Domi

9

die van de webshop zijn in 2 stapels verdeeld, in een cellofaantje.
dit had ik woensdag ook, maar ik heb de vormpjes gewoon gevuld en niet teruggeduwd in het bakblik. ze zijn iets naar beneden gezakt maar wel mooi rond gebleven!

10

Ik heb dat ook wel eens. Dan zet in de papiertjes in het blik en daar zet ik weer een ander blik in. Gewoon een paar uurtjes laten staan. Gaat perfect.

Heb je geen tweede blik dan kan je de papiertjes ook op het aanrecht zetten en dan het blik dan erop zetten, let er wel op dat je dit nauwkeurig doet.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

11

handige tips, dank je wel whahaha, ik heb eht ook wel eens gehad namelijk....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

12

O pfieuw ik ben dus toch niet de enige! dacht al dat het aan mij lag :o

:rolleyes:

Liefs Domi

Liefs Domi

13

ik heb trouwens vanmiddag leuke cc papiertjes bij de v&d gevonden. ik moet nog kijken of je ook goed passen, maar ik vond het motiefje zo leuk ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

14

ik dacht al, dat je hetzelfde had als ik; maar dat schijnt bij niemand te gebeuren, bij mij gaat nl. niet het papiertje, maar de cc de lucht in. (Er zit dan dus lucht tussen cc en papiertje...)

Groetjes, Dorothea.

15

Domi, ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb zondag voor het eerst cupcakes gemaakt en daarbij eerst de papiertjes in het blik gezet. Ze kwamen ook wat omhoog en sommige kregen dus ook vouwen met het inspuiten van het deeg.
Ik heb het opgelost door een iets groter rondje marsepein te snijden, zodat je net de randen van het cupcakje niet zag.
Het geheel zag er best mooi uit vond ik zelf.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

16

Ik heb dat ook met de papiertjes van de hema! Super zonde..ook omdat ze niet zo handig verpakt zitten en ze dus al snel los gaan slingeren. Maarja, tot nu toe gaan toch alle cupcakes die ik maak rechtstreeks de vuilnisbak in, dus maak me nog geen zorgen om de papiertjes :-)

17

Valy schreef:

Ik heb dat ook met de papiertjes van de hema! Super zonde..ook omdat ze niet zo handig verpakt zitten en ze dus al snel los gaan slingeren. Maarja, tot nu toe gaan toch alle cupcakes die ik maak rechtstreeks de vuilnisbak in, dus maak me nog geen zorgen om de papiertjes :-)

waarom de vuilnisbak in??? zonde!!

18

Omdat ze mislukken! Kan er maar niet achter komen waar het aan ligt. Ze zijn ooit gelukt, maar de laatste tijd krijg ik ze gewoon niet gaar. Een sateprikker komt er schoon uit, maar zodra ze uit de oven zijn zakken ze als een plumpudding in elkaar.

19

oven termometer kan je de oplossing geven, zijn niet eens echt duur

Niemand is gelukkig, wees Niemand

20

misschien de oven wat lager zetten en ze er langer in laten staan? als ze niet gaar zijn, dan de volgende keer dus langer in de oven zetten.

21

Wat vreemd die papiertjes.. Ik weet niet of ik je geloofd had zonder foto ;) :D
Het bakblik van de Hema is de oplossing voor grotere vormpjes, de vorm is wat lager waardoor alles er in past.

22

Geloof me ik heb alles geprobeerd. De laatste keer hebben ze 20 minuten langer in de oven gestaan dan het recept zegt..en nog steeds niet goed. En oventhermometer heb ik ook..dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik ga binnenkort nog wel een poging wagen..maar voorlopig ben ik even cupcake moe :-)

Heb trouwens nog wel een zak cupcakes mix liggen van de webshop..miss dat het daarmee ooit lukt.

23

ha dat is het, heb je dat nog niet geprobeerd, ik kan pas cc bakken vanaf dat ik de mix van de shop gebruik, jeetje ga dat maar snel proberen want dan kan je het wel voor 2/3 vullen en klaar is Valy

echt ik weet het. liever zou ik ook een gewoon recept gebruiken, vind ik veel stoerder, maar ik heb gewoon voor bisquit de bc en de cc de mix en ben zo tevreden over mezelf hahha is ook wat waard toch.

Niemand is gelukkig, wees Niemand

24

Haha ja..ik gebruik voor biscuit en botercreme ook de mixen en die bevallen uitstekend. Dus misschien deze ook maar gewoon proberen. Maar heb het recept van Nigella ooit gemaakt, en ze waren gelukt en ze waren heerlijk. Maar nu lukt het dus niet meer. Maar heb net een gelegenheid voor cc dit weekend, dus ben benieuwd!