1

Onderwerp: Waarmee hennataart?

Goedemiddag,

Ik vroeg me af hoe je die lijntjes krijgt bij een hennataart? Waar maak je dat van? Royal Icing met kleurstof? Of iets anders? Heeft iemand daar ook een how to van?

Sorry voor de vele vragen hihi

Groetjes Salma

bijv. deze zwarte lijntjes/figuurtjes:
http://www.tastylayers.com/images/HennaScrollRS.JPG

Hou Van Mijn Kleine Meid Iman Alweer 1 jaar oud! Samen redden we het ook wel!!

Re: Waarmee hennataart?

als ik dit zo zie denk ik idd aan royal icing, maar deze hele taart is icing of botercreme. Als je taart van marsepein of fondant is zou je het ook kunnen schilderren met kleurstof

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Moet je dan de kleurstof vermengen met water en dan gewoon met een klein kwasje het erop schilderen? sorry ik ben echt een beginner :$

4 Laatst bewerkt door aafje87 (18-06-2009 15:54)

Kleurstof vermengen met blanke alcohol, uit de shop of gewoon blanke wodka. Dan heb je verf waarmee je kan verven op marsepein/fondant
Ik zelf zou gaan voor de royal icing(en dat is ook op deze taart gebruikt) en inderdaad een h

Avalon's magical cakes

5

Of chocola??

6

kan het ook op een andere manier dan met alcohol? Ik ben namelijk moslima en in ons geloof is alcohol niet toegestaan..

maar royal icing, kan dat ook op fondant/marsepein, als je dat aan de zijkant van de taart doet, valt het er dan niet vanaf? of moet je het echt vloeibaar maken?

7 Laatst bewerkt door aafje87 (18-06-2009 16:06)

icing gaat prima dat droogt droog op(Als je het niet te nat maakt, je hebt veel mix nodig een een heel klein beetje water) een door het suiker versmelt dat als het waren met marsepein of fondant, dat komt er echt niet vanaf!
om met kleurstoffen te kunnen verven heb je alcohol nodig, dat vervliegt namelijk bij het verwerken zodat je marsepein of fondant niet smelt, met water heb je dat probleem wel :Y

Avalon's magical cakes

8

De alcohol verdampt, de kleurstof blijft achter. Water maakt rare vlekken op je taart.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

je mag toch wel alcohol gebruiken die speciaal voor taart is? De alcohol zelf vervliegd namelijk, dus dat krijg je niet binnen. Kleine kinderen kunnen ook gewoon mee-eten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Je kan het ook mengen met citroensap. Duurt iets langer voor het droog is, maar kan wel.

11

hartstikke bedankt allemaal! Ik ga druk aan de gang de komende tijd hihi