1

Onderwerp: Alternatief voor paletmes?

Wil dit weekend een taartje maken. Heb alleen voor het afsmeren (nog) geen paletmes en het lukt niet meer om die op tijd te bestellen bij de webshop.:( Heb bij Blokker naar een pannenkoekenmes gevraagd, maar daar keken ze of ze het in Keulen hoorden donderen!:x Anyway, waar zou ik een pannenkoekenmes kunnen halen? Of hebben jullie andere alternatieven voor een paletmes?

2

Re: Alternatief voor paletmes?

Met een gewoon mes gaat het ook wel.

3

Ik heb een pannenkoekmes/paletmes bij de Hema gekocht. Wel de ijzeren want ik geloof dat ze ook een plastieke hebben.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4 Laatst bewerkt door MirandaB (18-06-2009 13:19)

Ik had nog niet eens aan de Hema gedacht! Daar zullen ze die dingen idd ook wel verkopen. Thanks voor de tip! Soms is het makkelijker dan je denkt...;)

Bij de Blokker op de schilderafdeling hebben ze een setje met 5 paletmesjes voor 3,95. Die zijn ideaal. Heb je gelijk verschillende maatjes.

6

karin van hees schreef:

Bij de Blokker op de schilderafdeling hebben ze een setje met 5 paletmesjes voor 3,95. Die zijn ideaal. Heb je gelijk verschillende maatjes.

Zijn die mesjes handig om een hele taart mee af te smeren? Ik had ze idd zien liggen, maar dacht dat ze te klein waren. En andere palet- of pannenkoekenmessen hadden ze niet bij Blokker...:s

Ik gebruik ze bij elke taart. De grootste om af te smeren en de kleine hebben een scherp puntje daar kan je zelfs het overtollige marsepein van het bekleden mee wegsnijden. En met een beetje poedersuiker erop gebruik ik ze om de lettertappits op de taart te leggen.

8

Dan ga ik straks even naar Hema en Blokker. Toch handig, zo'n forum!:Y

9

ik gebruik ook die schildersmesjes, maar eerst doe ik het met een groot slagersmes en daar voor de oneffigheden de schildersmesjes

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

10

Heb inmiddels een groot paletmes bij de Hema gehaald en het setje van de Blokker. Moet er altijd iets bij zitten wat fijn werkt, toch? Bedankt vcor al jullie tips!:thumb: