Onderwerp: Oefen rozen

Een collega wil graag een rozen taart hebben voor zijn vrouw.

Ik heb hier twee technieken geprobeerd.
Alleen krijg ik de verhouding van fondant en tylose niet goed. Het fondant wordt gewoon niet goed hard, terwijl ik er best veel tylose doorheen doe...

http://i53.photobucket.com/albums/g52/stephanie_maas/Rose_Taart.jpg

Re: Oefen rozen

Tja van de hoeveelheden heb ik ook niet zoveel verstand, maar ik vind je rozen prachtig!

Groetjes
Kim

groetjes,
Kim

3

PRACHTIGE ROZEN, geweldig. Ik weet niet welke 2 technieken je hebt geprobeerd, maar ik vind de rechtse roos helemaal fantastisch

4

Het kan aan het soort fondant liggen....ik begreep dat bijvoorbeeld Ballina niet hard wordt, hoeveel tylose je er ook doorheen gooit. Ik vind de rechter roos trouwens ook het mooiste!

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

makatralsy schreef:

Het kan aan het soort fondant liggen....ik begreep dat bijvoorbeeld Ballina niet hard wordt, hoeveel tylose je er ook doorheen gooit. Ik vind de rechter roos trouwens ook het mooiste!

Ik gebruik zelfgemaakte Marshmallow Fondant. Misschien ligt het dus daaraan?

6

stephaniedasmaas schreef:
makatralsy schreef:

:think: Ik gebruik zelf kant-en-klare MMF, heb nooit problemen met tylose....Zou zelfgemaakte MMF echt zoveel anders zijn? Wat voor verhouding MMF/tylose gebruik je?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

makatralsy schreef:
stephaniedasmaas schreef:
makatralsy schreef:

:think: Ik gebruik zelf kant-en-klare MMF, heb nooit problemen met tylose....Zou zelfgemaakte MMF echt zoveel anders zijn? Wat voor verhouding MMF/tylose gebruik je?

Op zo'n 200 gram MMF heb ik een flinke theelepel tylose gebruikt. Ik gebruik de JEM Petal Powder Tylose.

8

Mijn tip is om gumpaste te gebruiken. Dan krijg je het mooiste resultaat en het droogt goed hard op. Op de site staan ook wel leuke recepten als je het zelf wilt maken. Ik vind persoonlijk de volle open roos heel erg mooi, maar het ligt er natuurlijk aan hoe je het op de taart wilt hebben. Als je het op draad gaat zetten, dan is een combinatie wel leuk.

Groetje,
Toetje

9

Wauw, mooie rozen...
Als ik dit zie, weet ik dat ik nog even moet oefenen op mijn rozen...:s

Ik vind de rozen al prachtig!! Ook een mooie foto trouwens!

Gr Nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

11

Mooi, echt twee plaatjes :thumb:

12

Volgens mij heb je gewoon echte rozen op de foto gezet, hahaha. Ze zijn

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

13

Ik vind je rozen ook prachtig!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

14

Super vooral de rechter :Y

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

15

hai Stephanie,

Goed hoor, tip van mij, voor rozen en andere bloemen gebruik ik bloemenpasta
"flowerpaste"dit kun je heel dun uitrollen totdat je erdoorheen kunt kijken, droogt mooi op.
ellenscreativecakes.nl verkoopt dit, succes met maken.

www.sweetsugarpies.com kijk ook eens op mijn site