1

Onderwerp: Ananasvulling

Mijn dochter is zondag jarig en wil graag een taart met ananasvulling. Heeft iemand een idee? Ik dacht zelf om de bavaroisemix te maken en dan inplaats van het water ananassap te gebruiken en dan ananas boven op de bavaroise te doen(of misschien erdoorheen mengen) Hebben jullie een beter idee?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Natascha

2

Re: Ananasvulling

Denk erom, dat je bij gebruik van gelatine+ananas eerst de ananas even kookt. Er zitten nl. eiwitafbrekende enzymen in en gelatine bestaat uit eiwit. Dus dan zou de boel niet opstijven!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

e.b.m. schreef:

Denk erom, dat je bij gebruik van gelatine+ananas eerst de ananas even kookt. Er zitten nl. eiwitafbrekende enzymen in en gelatine bestaat uit eiwit. Dus dan zou de boel niet opstijven!

of anans uit blik gebruiken, minder lekker, maar geen problemen in combinatie met gelatine of melkprodukten...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

Ik heb ook wel eens het recept voor citroenbavarois gebruikt en i.p.v. de citroenaroma een paar flinke eetlepels ananasjam (AH) erdoorheen gedaan en de rest dus volgens het recept, werd een heerlijke frisse witte bavarois met ananassmaak! Je kunt evt. ook nog een laagje met alleen maar ananasjam smeren.
Degene die het bij me besteld had was er erg enthousiast over!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

lilo schreef:

of anans uit blik gebruiken

Ja, klopt! Dat was ik vergeten te vermelden.

En het ideetje van Kokkie klinkt ook goed. Nu ik er zo over nadenk: ik ga ook maar 's een ananasvulling maken. Krijg er "opeens" zo'n trek in, hahaha!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Even voor de zekerheid: dus als je voor een ananasmousse ananas uit blik gebruikt, kun je dus zonder problemen ananas uit een blikje gebruiken? Dan stijft het dus goed op i.c.m. gelatine?

Moet namelijk in september een bruidstaart maken met ananasmousse of -bavarois, dus wil het even zeker weten :)

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7

als lilo dat schrijft kun je het geloven!
maar je kunt het anders sowieso voor september eens een keertje uitproberen?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

8

Er bestaat ook ananas jam! :Y

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

9

Ik gebruik voor Ananas altijd de smaakstoffen van Patidess.
Mengen met botercreme 1:1.