1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (17-06-2009 16:41)

Onderwerp: help, taart nu ineens in het midden ongeveer 1 cm lager ?

ik heb van de week een taart gemaakt en ingevroren zoals ik eigenlijk altijd doe. nu haal ik net de taart uit de vriezer om te laten ontdooien in de koelkast en nu is hij in het midden ongeveer 1 cm lager dan de rest.
de taart had ik wel vers gebakken en toen ik hem ging vullen was hij nog een heel klein beetje lauw, maar hij was wel gaar. toen ik klaar was met bekleden was hij wel helemaal afgekoeld. wat kan dit zijn geweest? en belangrijker, is het wel goed, dat ik hem gewoon met korting geef of zal ik toch maar een nieuwe maken?
zal zo ff kijken of ik een foto kan maken van de taart...

hier de foto
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/22049712/367320679.jpg
het is niet superveel, maar toch?.... de foto is niet helemaal scherp, beetje grote lens en weinig ruimte om te fotograferen :O

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: help, taart nu ineens in het midden ongeveer 1 cm lager ?

Persoonlijk vind ik het niet echt storend. De 25 ligt exact in het kuiltje??

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

jolanda71 schreef:

ja, dat klopt.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4 Laatst bewerkt door Kadohke (17-06-2009 17:08)

Ik zou ook niet weten waar het aan ligt, toch aan de verse taart denk ik.

Misschien snel een voetbal boetseren, daarop het cijfer 25 en die in het midden laten "rollen"??

Of een middenstip maken??

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Ik zou ook zeggen de versheid! Ik zou het inderdaad ook ergens mee camoufleren!
Wat katja zegt, met een voetbal, kom je al een heel eind!
succes! Je maakt er ongetwijfeld iets prachtigs van!

6

Als je er een velletje bakpapier op legt en je draait hem daarna op z'n kop, krijg je als het goed is zo'n zelfde kuiltje aan de onderkant; misschien is die makkelijker weg te werken? Hooguit de letters kunnen sneuvelen maar die zijn makkelijker opnieuw te maken dan een hele taart...?

7

Je kan hem toch ook nog een beetje opspuiten... (doet DE wendy ook... hup gewoon spuitzak aan de zijkant erin en spuiten maar, moest wel lachen toen dat het voor deed tijdens de workshop..) moet je alleen dat plekje wel ff wegwerken aan de zijkant... euh maak daar een gele kaart... die plak je over dat plekje heen...

tja anders zou ik het ook niet weten..

groeten, Bianca
TAART in huis

8

kwebbeltje schreef:
jolanda71 schreef:

ja, dat klopt.

Dat lijkt het alsof het zo hoort. :D :D

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

bijpsuiten lijkt mij een beetje lastig, je krijgt dan wel een heeeeel erg machtige taart lijkt mij. het omkeren zou wel kunnen, maar ik ben bang dat de fondant dan gaat scheuren of breken. ik zit te twijfelen of ik het rode aan de bovekant gewoon open snijd en het dan opvul  met biscuit en een nieuwe laag rood doen of dat ik ehm zo laat en hem gratis mee geef of er toch een voetbal boven op plaats.....

10

Ik zou er een voetbal bovenop plaatsen ja de taart ziet er verder mooi uit en zou ik niet in gaan snijden krijg je ook weer deuken enz aan de zijnkanten van het beetpakken

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

11

nou, vanmorgen heb ik nog even in de koelkast gekeken en het is al de helft minder geworden. op dit moment zie ik het nog wel, maar bijna niet meer. dus misschien doe ik er wel helemaal niets aan. hij wordt eind van de middag opgehaald dus ik ga gewoon nog een klein bolletje bakken en bekleden in het zelfde rood. dan kan ik altijd nog beslissen om hem er op te zetten. ik maak geen voetbal, omdat ik bang ben dat het te kinderachtig wordt en ik denk dat de moeder die hem besteld heeft dat niet zo leuk vindt. dus een rode bal en dan eventueel de 25 daar boven op, mocht het nog nodig zijn. dank jullie wel voor de tips en idee