1

Onderwerp: Onzeker of het wel gaat lukken zo...

Hoi hoi...

Ik ga van het weekend mijn 3e en 4e taartje maken.
Nu wil ik het vullen met  1 laag aardbeienkwark en 1 laag verse aardbeien en afsmeren met botercreme.
Nu heb ik een paar vragen. Ik gebruik iedere keer eerst de zoekfunctie maar toch vind ik het niet direct. Dus hier mijn vragen...

Kan ik gewone kwark hiervoor gebruiken?
Kan ik de kwark direct op de biscuit leggen?

Ik las al dat de aardbeien niet te nat moeten zijn om deze op de biscuit te leggen. Dus beter eerst een laagje botercreme onder de aardbeien? Moet ik hier ook een gelei van maken? Met water dan want ik heb geen aardbeiensap.

Alvast dank voor jullie antwoorden!

Groetjes,
Suzanne

2

Re: Onzeker of het wel gaat lukken zo...

ik gebruik gewoon aardbeienkwark als vulling even doorroeren en dan gewoon zo op mijn taart smeren
meestal doe ik hier bovenop nog een laagje aardbeien dus niet los op een bisquit
ik ben geen botercreme vulling fan dus die gebruik ik niet kan ik dus ook niets over zeggen
zelf zou ik dan eerder kiezen voor een laagje slagroom of  jam met stukjes erbij en erbovenop ofzo

ik snijd ze in stukjes en doe ze er dan zo op zonder extra gelei ofzo

groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Fijn! Dank je Wel!

Ik heb 2 weken geleden een taart gemaakt met aardbeienkwarktaartvulling van Mona...en dan een laag aardbeien erbovenop......en dan cake, nog een laag aardbeienkwarktaartvulling, en aardbeien, cake, botercreme en marsepein.
Ik heb wel een dijkje gemaakt van botercreme met jam erdoor..om te zorgen dat het vocht van de aardbeien en kwark niet in de marsepein trok.
Heerlijk was het!
De eerste keer dat ik dit heb gemaakt op een verjaardag....en de eerste keer dat we geen stukjes taart meer hoefden weg te gooien.
succes!!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

5

Ha ha! hoe je het beschrijft! Het kan niet anders dan dat je van deze taart genoten hebt! Het water loopt me in de mond...

hahaha, ja ik vond het gewoon zonde dat hij op was.......

7

Dat klinkt lekker!
Hoeveel kwark moet ik ongeveer kopen voor 2 lagenkwark in een 24 cm taart?

Ik heb 1,5 bak op elke laag gedaan....gaat meer op als je zou denken.

9

Hoe dik is je laag dan cm of 3 a 4???

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

10

eh......geen idee...........denk eerder 3 als 4.......maar de aarbeien komen er ook nog bovenop dan he! En bij het aansnijden zag ik dat dat zich ook een beetje gemengd had.....je proefde elke laag in ieder geval goed!

11

Zo`n dikke laag doe ik er niet in hoor.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.