1

Onderwerp: Vraag over zelfgemaakt mex. paste

Hoi allemaal,

Even een vraagje. Ik heb zelf mexican paste gemaakt, maar het is zo ontzettend stug. Ik krijg het bijna niet uitgerold en al helemaal niet zo dun als ik zou willen.

Heb ik iets fout gedaan of hoort dat zo?

Overigens vond ik het ook een crime om te kleuren.

Ik heb er trouwens net letters uitgedrukt en dat gaat fantastisch, heb het nog nooit zo makkelijk en netjes uit de vormpjes gekregen. Dat is wel een reden om het te blijven gebruiken, maar dan alleen voor letters/cijfers. Tenzij iemand mij natuurlijk kan vertellen of het zo stug hoort te zijn.

Groetjes,

Sandra

2

Re: Vraag over zelfgemaakt mex. paste

Ja, het is veel stugger dan marsepein of fondant. Ik smeer altijd eerst mijn handen in met crisco en kneedt het dan goed door. Dan is het wel heel mooi dun uit te rollen. Het is even wennen om mee te werken, maar al gauw wil je niks anders meer!

Succes!

3

Als het echt heel stug is heb je er waarschijnlijk toch teveel poedersuiker door gedaan.
Misschien is het nog op te lossen door een druppie water en wat vet toe te voegen? Dan wordt het wel wat plakkeriger, maar bij een beetje drogen trekt dat wel weer weg.
Succes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

Ook hier wordt heel fijn gewerkt met zelfgemaakte mexican paste.
(Doe er wel iets bolle theelepels tylose doorheen).

Als het erg stug is, kun je er ook wat crisco doorheen mengen.

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

evt mengen met een klein beetje gewone fondant. dan rolt hij zich beter en dunner uit. (gisteren uitgeprobeerd en het hard nog even snel en goed uit.

6

hoi meiden,

Dank jullie voor de adviezen. Ik ga het nog maar een keer proberen.

Sandra