1

Onderwerp: ideetjes cc's gevraagd!

ik ben bijna jarig, en ga voor mijn eigen verjaardag geen taart maken, maar 3 verschillende soorten cc's... 2 heb ik er al bedacht:

cakejes met een botercreme/aardbeiensaus toef, met stukjes aardbei

bountycakejes (zooooo lekker) met de befaamde streepjes, maar dan gedraaid..

de derde smaak wil ik iets met caramel doen? of heeft iemand anders een beter idee?

en qua versiering? want ik heb dus een toef, en streepjes, wat past daar nog meer leuk bij? tis voor allemaal volwassenen.. (liefst geen marsepein/fondant omdat ik daar al iets van heb?)

2

Re: ideetjes cc's gevraagd!

Bitterkoekjes cakejes gevuld met bebogeen   :P

Chocolade cakejes met caramel

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3 Laatst bewerkt door Adrienne (17-06-2009 09:39)

Jolanda's smaak-aanraders klinken al verrukkelijk dus daar ga ik niets aan toevoegen, maar bij je toppings zou ik als derde gaan voor een mooi reliefje: altijd sjiek en niet al te tijdrovend :)
( Dat zijn je streepjes nl al :s :) )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Caramelcc's gedoopt in ganache... caramelboletjes er over strooien of witte chocokrullen.

5

oeh! dat klinkt lekker!

hebben we een recept voor caramelcc's? of vul ik gewone cc's met een soort caramelsaus?

6

Ik zou ze denk vullen met dulche de leche of bebogeen... Of misschien saroma caramel, of een stukje mars mee bakken.

Maar misschien kun je gesmolten Mars ook al door het beslag roeren en dan bakken? De Milky way cc's zijn ongeeer hetzelfde te maken, en heeeeel erg lekker!

Hoi ,

Bij de Albert Heijn hebben ze Dulche Lech in potten, staat bij de jam (op de pot staat oma) ik heb dit al een paar keer op de bananancakejes van tartacadabra gesmeerd.
Heerlijk en niet veel werk , stukje banaan of walnoot op je cc en klaar !!! Succes

8

dulche de leche gaat het niet worden, heb dat eens gemaakt, maar vind dat absoluut niet lekker... SORRY:)

ik heb gisteren gewone cakejes gebakken, gevuld met caramelcreme (merenque botercreme met caramelsaus van de sligro erdoor) overgoten met gesmolten chocolade en caramelblokjes....

de aardbeientoef had ik gemaakt met merenque botercreme met saromapoeder erdoor, en stukjes aardbei.. was ook lekker.. volgende keer alleen ietsje minder poeder... haha

maar andere suggesties zijn nog steeds welkom hoor:)

9

Glamour heeft vorige week caramel cupjes gemaakt die er verrukkelijk uitzagen!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl