Onderwerp: hellup
misschien echt een blondt vraag maar krijg ik alleen een luchtige deeg met een mixer..
nu met de keukenmachine...krijg ik nogal een klein taartje
wat doe ik verkeerd?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hellup
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
misschien echt een blondt vraag maar krijg ik alleen een luchtige deeg met een mixer..
nu met de keukenmachine...krijg ik nogal een klein taartje
wat doe ik verkeerd?
Een keukenmachine met van die messen is niet geschikt om beslag te mixen. Moet je met een mixer doen
pfff dat had ik dus door...maar wilde even een bevestiging ..DANK JE WEL
ben nu gauw naar de winkel gefietst mixer gehaald hopelijk lukt het nu wel
bah ...tis helemaal niet leuk om een taart te maken...het lijkt leuk...maar is het niet
Tuurlijk is het wel leuk om een taart te maken!!
Wat ging er fout?
Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.
mijn bodem ziet er weer niet uit...
bovendien...geeft de een dit aan en de andere dat...ik kijk denk ik op teveel site's want zie door het bomen het bos niet meer.
Misschien moet ik gewoon een boek bestellen...zucht
Zet effe een bakje, haal 3 keer diep adem n bekijk je kapsel dan opnieuw. Zolang hij niet aangebrand is, kun je hem waarschijnlijk prima gebruiken...
Ja, gewoon even kalm bekijken.
Wat heb je precies gedaan?
rustig rustig... wat is er nu fout gegaan?
zo 10 bakken koffie op, lol
Ik heb de hoeveelheid aangehouden wat op het pak staat, voorverwarmde oven op 180 35 min ..eieren kamertemperatuur goed gemixt en nog krijg ik een bodem van 4 cm...(ik ga hem wel gebruiken..maar toch)
Dus dan ga je lezen op het internet en kom ik weer andere verhoudingen tegen,
het zelfde heb ik dus nu ook met botercreme..
Ik ga gewoon achter een boek aan...er zijn zoveel site's en de een doet dit en de ander..
Kom er wel...
Succes dan maar!!
nog even ...een vraag
ik heb dit recept gebruikt voor de botercreme extra
Ingredi
Een kapsel van 4 cm is toch niet verkeerd. Kwam je mix goed omhoog en was het een mooie dikke bijna witte massa... dan ligt het daar niet aan. Heb je de juiste bakvorm genomen? Of was hij een beetje groot voor de hoeveelheid mix.
Wat betreft de botercreme? (Heb je wel eerst banketbakkersroom gemaakt? Omdat er staat dat je poeder in de koelkast hebt gezet). Maar volgens mij zijn de verhoudingen niet helemaal goed. Te veel boter naar verhouding. Want hoeveel banketbakkersroom had je uiteindelijk?
super dat je reageerd iedereen reageerd, dank dank.
de bakvorm was juist...enige wat heel misschien kan dat de eieren toch nog ietsjes te koud waren..maar ga straks nog een keer proberen want ergens heb ik gelezen dat je de de stand van de oven moet ophogen.
de botercrememix gaf aan 500 ml en 200 gr mix, klaargemaakt in de koelkast gezet zodat het kon opstijven staat ook op het pak ..
Ik heb er nog 80 gram poedersuiker bij in gedaan en nog vaniliesuiker...
kan ik er nu nog meer poedersuiker bij doen?
sorrie, ik werk nooit met mixen dus daar heb ik niet echt veel verstand van. Maar als je met proeven merkt dat er nog iets van dit of dat bij moet, doe je dat er gewoon bij in kleine beetjes en blijven proeven. Dat is toch de essentie van koken en bakken. (misschien andere dames daar tips over?).
Met de biscuitmix. Ik geloof dat mensen ook wel eieren eerst in warm water leggen om ze goed warm te laten worden. Ik verwarm de eieren en suiker eerst au bain marie tot 40 graden maar misschien ook een hoop gedoe. In ieder geval flink kloppen zodat de hoeveelheid beslag flink in omvang toeneemt. En het meel er echt door spatelen, niet roeren.
Met de oven moet je zelf aan de gang wat werkt en wat niet. Je moet het ding echt leren kennen. In ieder geval altijd goed voorverwarmen en de eerste 10 minuten de deur in ieder geval niet open doen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hellup