1

Onderwerp: Slagroom op marsepein

Dames,

Een collega van mij wil een marsepein taart met toefjes slagroom en aardbeien erop. Kan dit wel? gaat het marsepein niet smelten?

2

Re: Slagroom op marsepein

Dan gaat de marsepein inderdaad smelten.
Wat ik wel eens heb gedaan met zo'n vraag is een klein stukje marsepein met het puzzelplaatje op de bovenkant iets kleiner maken. Dus alleen een stukje in het midden en de slagroomtoeven erom heen gespoten. Dus gewoon zorgen dat het elkaar niet raakt.
Ook de zijkant had ik met slagroom gedaan.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/15/1245093235-190.jpg

Ze willen precies zoiets als deze taart.

4

dan zou ik het met botercreme doen. eventueel van de mix, die is lekkerder.
en pas als allerlaatste erop spuiten!
dus eigenlijk moet hij gehaald worden en gelijk worden opgegeten.
slagroom gaat idd de marsepein van smelten.

5

Kan je er geen toefjes icing van maken. (icing in een pot blijft tenslotte zacht)
Zou ook bang zijn dat het gaat smelten. Kan je niet het niet op een klein lapje uitproberen en dan goed veel klopfix erdoor doen?

Groetjes Marlies

6

Ja ik kan wel icing proberen. Kan ik door de icing klopfix doen, zodat het lekker stijf blijft?

7

Niet nodig. Als je zelf icing maakt worden je toefjes hard en als je icing in een pot koopt kan je ook die kopen die zacht blijft. Is best een stevige substantie vind ik. Doet een beetje aan als stevige chocopasta.

Groetjes Marlies

8

Marlies-d schreef:

Niet nodig. Als je zelf icing maakt worden je toefjes hard en als je icing in een pot koopt kan je ook die kopen die zacht blijft. Is best een stevige substantie vind ik. Doet een beetje aan als stevige chocopasta.

Chocopasta.....
........dat kan natuurlijk ook onder de aardbeien (ik zou wel de witte nemen). Ik vind het een goede combi chocola en aardbeien.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Hahaha dat is ook een idee, even voorleggen aan degene voor wie het is.
Als ik icing koop, dan is het gewoon die uit pot.

10

Die icing uit pot van Wilton ( als je die wilt bestellen) is wel vies hoor... Zou ik niet op een taartje willen!

11

Ik zou ook gewoon voor botercreme gaan, die is (als je goed opklopt) ook bijna wit.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

12

kiwi schreef:

Die icing uit pot van Wilton ( als je die wilt bestellen) is wel vies hoor... Zou ik niet op een taartje willen!

Die vind ik juist superlekker!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

13

Ik heb net een pot Classic Vanilla Creamy Homestyle van Duncan Hines gekocht.

14 Laatst bewerkt door Angels (16-06-2009 15:02)

die is goddelijk lekker maar megazoet!!!

15

Als ze graag slagroom wil met aardbeien kun je ook voorstellen dat jij de taart maakt met evt. een mooi puzzelplaatje en dat ze zelf, vlak voor het aansnijden zelf even wat slagroom erop spuit en de aardbeitjes erop legt.

16

Je kunt ook een beetje glycerine in je icing doen als je dat hebt. Dan wordt je icing ook niet hard. En het smelt ook niet. Ik heb laatst icing op MMF gedaan en dat ging prima.

17 Laatst bewerkt door christol (19-06-2009 01:25)

ik vond deze taart ze leuk en eenvoudig dat ik hem ook heb gemaakt. Ik dacht laat ik eens erg eigenwijs zijn en wel slagroom uitproberen (was voor onzelf) en ik heb wel aangevette slagroom gebruikt en na 2 dagen begon mijn marsepein een beetje klef te worden, dus het moet goed gaan als je het maar binnen twee dagen opeet!!

ik had dit resultaat niet verwacht hoor, maar het vetgehalte in de slagroom houd het waarschijnlijk toch beter dan water

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

18

Yeb, dat gaat best redelijk met slagroom hoor! Wel met marsepein denk ik (heb ik zelf ookw el eens gedaan, ging goed), en niet met fondant!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

19

Oh Christol en Lilo dat is goed om te horen. Mijn vriendin wil het liefst slagroom, het is namelijk voor as zaterdag.
Christol hoe maak je die aangevette slagroom?

20

Nog even mijn oplossing, nou ja eigenlijk is het de oplossing van Christol.
Ik heb aangevette slagroom gebruikt en dat ging prima, zelfs in dat warme weer van gisteren. Hij is helemaal schoon opgegaan :)

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/28/1246200310-30.jpg

21

Nou hij is ook heel mooi geworden hoor! en als je het niet probeer weet je het niet ook he!

22

Ik zat hier laatst over te denken: "vroeger" bestelde ik de kindertaarten bij de banketbakker hier in de buurt (die kwalitatief hele lekkere, superverse taarten maakt), bekleedt nl. altijd met marsepein en versiert dit met toefjes slagroom met chocolaatjes. Heb nog nooit iets van smelten gezien.

Groet, Jolanda

23

Jol321 schreef:

Ik zat hier laatst over te denken: "vroeger" bestelde ik de kindertaarten bij de banketbakker hier in de buurt (die kwalitatief hele lekkere, superverse taarten maakt), bekleedt nl. altijd met marsepein en versiert dit met toefjes slagroom met chocolaatjes. Heb nog nooit iets van smelten gezien.

Tja ik heb hem voor de zekerheid aangevet, maar in principe is slagroom vet dus zou moeten kunnen, maar als je hem zo zou gebruiken ben ik toch bang voor smelten, je ziet ook met gewone slagroom dat het na verloop van tijd een beetje waterig word zeg maar. tja het spreekt elkaar een beetje tegen en daarom durf ik niet gewone slagroom te gebruiken, en aangevette slagroom is ook heel lekker!