Onderwerp: Taart uit 2 delen, kan je 1 deel bevroren verwerken en dan samenvoege?
Hoi
Ik ga even moeilijk doen. Ik zit qua tijd een beetje krap komend weekend want moet 3 taarten maken. Nou ga ik 1 garfield taart bestaande uit 2 bollen maken en 1 jungletaart. De jungletaart is eigenlijk voor maandag maar moet ik zaterdag al maken. Ik wil hem niet invriezen omdat er figuren van fondant op komen en ik die er op wil zetten voor ik de taart geef. (anders zou ik hem bevroren geven maar den figuren zijn wel wat zwaar dus wil ze niet op de taart zetten als die aan het ontdooien is)
Anyway, nou dacht ik erover om een van de 2 bollen (het hoofd) vast te bekleden en in te vriezen. Dan zou daarna alleen de achterste bol er nog aan moeten worden gezet en er een dekentje van fondant overheen gelegd moeten worden. Maar kan ik de bevroren taart meteen naast de verse afgekoelde taart zetten, over beide taarten de deken leggen en ze samen in de koelkast laten staan tijdens het ontdooien of krijg ik dan vlekken door de condens?
Ze wil liever niet de hele taart invriezen omdat ze zelf nog een deel in de vriezer wil doen.
Wat zou handig zijn?
Groetjes Marlies