1 Laatst bewerkt door Plientje89 (18-06-2009 17:39)

Onderwerp: Eerste taartjes - een lust voor het oog

Ik ben Pauline, ben 19 jaar en woon in Tilburg en Utrecht. In Utrecht woon ik op kamers i.v.m. mijn studie fysiotherapie, en in de weekenden woon ik lekker bij papa en mama in Tilburg (waar ik ook nog werk en de taartjes maak).

Ik ben echt helemaal nieuw met deze hobby. Om exact te zijn ben ik pas 5 dagen geleden begonnen. Ik maak van kleins af aan al koekjes en taarten, maar wilde het wat verder gaan zoeken. En toen kwam ik bij marsepein taarten uit.

Ben gewoon op eigen houtje begonnen en ik zie wel waar ik terecht kom. Ben nog maar 19 jaar, dus heb nog een lange oefenweg te gaan :P Nou ik schat dat over zo'n 9 jaar mijn eerste vrienden in het huwelijk gaan treden... Dus wie weet zijn de mooie taarten op hun bruiloft wel creaties van mij :D (

2

Re: Eerste taartjes - een lust voor het oog

effe [img]voor je url zetten en afsluiten met[/img] dan kan iedereen je foto's zien.

Maarre je taartjes zien er super uit en ik hoop ook dat ze heerlijk waren. En veel plezier met verder bakken!

Groet Corinne

3

Ja dat heb ik al een aantal keer geprobeerd. Maar ik krijg dan een wit vierkantje te zien met een rood kruisje erin. Heel raar :S Zal dat misschien komen doordat ik hyves gebruik :( Terwijl ik me hyves wel openbaar toegankelijk heb gemaakt voor iedereen. Nou iedereen kan erop klikken en er naartoe gelinkt worden :D En al zeg ik het zelf... dat is de moeite waard! :P

4

Zo toch maar even een 'mijn album' aangemaakt zodat ik de taartjes hier rechtstreeks kan showen. Want je kan geen foto's linken vanuit hyves :S :( Maar de link naar mijn hyves er uiteraard wel bij :D

5

Leuke taartjes heb je gemaakt!!

Maar even een vraagje, heb je nu je taart gewoon op het inpakpapier gezet?
Kijk uit hoor dat zal wel gaan afgeven, gebruik liever doorzichtig inpakfolie over je inpakpapier! Hoop dat je er wat aan hebt.  :)

6

diddl love schreef:

Kijk uit hoor dat zal wel gaan afgeven, gebruik liever doorzichtig inpakfolie over je inpakpapier! Hoop dat je er wat aan hebt.  :)

Dank je voor de tip! Ik had ze idd direct er op gezet (aangezien ze zo'n 15 min later opgegeten zouden gaan worden). Ook niet aan gedacht dat het af zou kunnen gaan geven. Dus eventueel vershoudfolie er overheen spannen zou ook moeten werken O-)

7

Plientje89 schreef:
diddl love schreef:

Dank je voor de tip! Ik had ze idd direct er op gezet (aangezien ze zo'n 15 min later opgegeten zouden gaan worden). Ook niet aan gedacht dat het af zou kunnen gaan geven. Dus eventueel vershoudfolie er overheen spannen zou ook moeten werken O-)

Vershoudfolie kan ook, maar vind dat zelf er niet zo mooi uit zien.
Bij de action kost zo'n rol doorzichtig folie iets van 60 cent!

8

Wat een kleine leukerdjes,ze zijn enig en mooi.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

9

heel leuk

10

nou, dat gaat wel goedkomen hoor! ze zijn hartstikke leuk!

groetjes, Esther

11

erg leuk gemaakt en die kleintje is echt schattig

Be in love with what you have

12

Lekker door blijven oefenen en niefelen en dan gaat het je zeker lukken je hobby te bekostigen met hier en daar een opdr8. Zo doen de meesten het hier op het forum.

leuke eerste taartjes

13

wat een schattige leuke kleine taartjes

Groetjes Wendy

14 Laatst bewerkt door Triesje (16-06-2009 19:46)

smarianne schreef:

Lekker door blijven oefenen en niefelen en dan gaat het je zeker lukken je hobby te bekostigen met hier en daar een opdr8. Zo doen de meesten het hier op het forum.

leuke eerste taartjes

Yep zo doe ik het ook! Nu hoef ik het niet voor het geld te doen, en het heeft me in het begin ook veel meer geld gekost dan dat het me tot nu toe misschien op heeft geleverd omdat ik het niet kan laten om al die leuke dingen aan te schaffen. Maar ik ben nu pas een paar maandjes bezig en heb tot nu toe al een taart of 27 gemaakt, waarvan er al zo'n 20 voor opdrachtgevers. Het is even aanpoten als je er ook nog fulltime bij werkt (of studeert),net als ik, en het van de weekenden of vrije dagen tussendoor moet hebben.Maar eenmaal verslaafd en via mond op mond reclame bekend te zijn geworden is een weekend zonder taart haast niet meer voor te stellen, hahaha!
Het begint ook gewoon bij taartjes maken voor mensen als ze jarig zijn ed, vanuit daar zien ze vanzelf wat je maakt en ik weet uit ervaring dat mensen dan zo om zijn om een uniek taartje bij je te bestellen en er dus ook iets leuks aan te verdienen.
Ik heb ook alles op mijn hyves staan en in mijnalbum.nl een site aangemaakt, zodat eventuele opdrachtgevers daarop kunnen kijken wat ik maak.
Misschien een leuke tip!

Ennuh je bent al goed op weg! Leuke taartjes....!

Liefs van Tries!!

15

Triesje schreef:
smarianne schreef:

leuke eerste taartjes

Yep zo doe ik het ook! Nu hoef ik het niet voor het geld te doen, en het heeft me in het begin ook veel meer geld gekost dan dat het me tot nu toe misschien op heeft geleverd omdat ik het niet kan laten om al die leuke dingen aan te schaffen. Maar ik ben nu pas een paar maandjes bezig en heb tot nu toe al een taart of 27 gemaakt, waarvan er al zo'n 20 voor opdrachtgevers. Het is even aanpoten als je er ook nog fulltime bij werkt (of studeert),net als ik, en het van de weekenden of vrije dagen tussendoor moet hebben.Maar eenmaal verslaafd en via mond op mond reclame bekend te zijn geworden is een weekend zonder taart haast niet meer voor te stellen, hahaha!
Het begint ook gewoon bij taartjes maken voor mensen als ze jarig zijn ed, vanuit daar zien ze vanzelf wat je maakt en ik weet uit ervaring dat mensen dan zo om zijn om een uniek taartje bij je te bestellen en er dus ook iets leuks aan te verdienen.
Ik heb ook alles op mijn hyves staan en in mijnalbum.nl een site aangemaakt, zodat eventuele opdrachtgevers daarop kunnen kijken wat ik maak.
Misschien een leuke tip!

Ja ik heb een openbaar hyvesprofiel aangemaakt (waar ook ''niet hyves leden'' op kunnen kijken). Want op mijnalbum.nl kun je er geen verdere informatie bijzetten, zoals bijvoorbeeld een prijslijst/ met hoeveel personen je van een taart kan eten/ ingredienten/ vullingen/ etc. Daarom vond ik hyves zo handig :D Ja ik zit nu ook al vol met mijn weekenden :O Afelopen weekend deze 2 eventjes gemaakt. Maar voor komend weekend moet ik er 4 (2x verjaardag - 2x vaderdag). Het is wel allemaal een gift.

Maar wat je zegt 'goede PR en mond op mond reclame helpt'. Dus ik geef bij elk taartje wat ik geef paar visitekaartjes bij en ik werk bij de appie heijn, dus ik ga nog even aan mijn baas vragen of ik een zelfgemaakte poster mag ophangen O-)

Zo hoop ik ook steeds verder te komen en uiteindelijk te kunnen stoppen bij de appie. Fjuhhh .. steeds achter die kassa is ook niks, en dan ook me studie idd nog haha. Taarten zijn veeeeeeeeel leuker!!!

Het leuke aan die minitaartjes is, is dat het een perfect formaat is om cadeau te geven. Je kunt er met 1 of 2 personen van eten. Normaal geef ik cadeautjes van 4

16 Laatst bewerkt door Triesje (16-06-2009 20:07)

Plientje89 schreef:
Triesje schreef:
smarianne schreef:

leuke eerste taartjes

Misschien een leuke tip!

Ja ik heb een openbaar hyvesprofiel aangemaakt (waar ook ''niet hyves leden'' op kunnen kijken). Want op mijnalbum.nl kun je er geen verdere informatie bijzetten, zoals bijvoorbeeld een prijslijst/ met hoeveel personen je van een taart kan eten/ ingredienten/ vullingen/ etc. Daarom vond ik hyves zo handig :D Ja ik zit nu ook al vol met mijn weekenden :O Afelopen weekend deze 2 eventjes gemaakt. Maar voor komend weekend moet ik er 4 (2x verjaardag - 2x vaderdag). Het is wel allemaal een gift.

Maar wat je zegt 'goede PR en mond op mond reclame helpt'. Dus ik geef bij elk taartje wat ik geef paar visitekaartjes bij en ik werk bij de appie heijn, dus ik ga nog even aan mijn baas vragen of ik een zelfgemaakte poster mag ophangen O-)

Zo hoop ik ook steeds verder te komen en uiteindelijk te kunnen stoppen bij de appie. Fjuhhh .. steeds achter die kassa is ook niks, en dan ook me studie idd nog haha. Taarten zijn veeeeeeeeel leuker!!!

Het leuke aan die minitaartjes is, is dat het een perfect formaat is om cadeau te geven. Je kunt er met 1 of 2 personen van eten. Normaal geef ik cadeautjes van 4

Liefs van Tries!!

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Eerste taartjes - een lust voor het oog