1

Onderwerp: Eerste bruidstaart, heb een beetje hulp nodig!

Hallo allemaal,
Ik ben gevraagd om een bruidstaart te maken voor 40 personen,
Niet gestapeld maar op een plateau.
Bovenste taartje is voor volgend jaar.
Hoeveel taarten heb ik nodig, drie of vier?
Ik wil een ronde bakvormen set aanschaffen, welke maten heb ik nodig?
Andere tips zijn ook welkom!
Alvast bedankt!

Schoonheid kost tijd........
www.TaartenVanKelly.mijnalbums.nl

2

Re: Eerste bruidstaart, heb een beetje hulp nodig!

Even kijken bij de tabellen!!
Links!

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

3

Je kunt voor 40 personen zo'n etagere 3 laags gebruiken. De maten zijn dan 30,25 en 20 cm. Enne kijk is in je pannenkast, wie weet zitten daar nog goede maten tussen. Als je tenminste RVS pannen zonder plastic hebt!
Suc6!

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

4

ik heb een verstelbare bakrand, van de lidl. kost een paar euro en je heb altijd alle maten in huis en het neemt niet zoveel ruimte in. vind ik ideaal voor bruidstaarten, aangezien je telkens een ander aantal personen heb. op mijn website heb ik taartafmetingen staan met het aantal personen erbij. ik reken ze aan de hand daarvan uit.

5

Begrijp ik nu goed dat je een eerste bruidstaart gaat maken, maar nog niet eens bakvormen hebt en ook geen flauw idee wat betreft maten en aantal personen hebt? Heftig hoor :P 30cm, 25cm en 20cm zijn inderdaad genoeg voor 40 personen!

Groetjes Laura!

6

Zelf zou ik wat kleinere maten aanhouden, of lage taarten maken, maar die taarten die jij maakt zijn hoog genoeg om iets kleiners te maken anders kom ik op ongeveer 50 personen uit.

enne als ik jou foto's bekijk, meid ga ervoor want je kan het!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7

30-25-20 is wel goed, dan zou je net de bovenste laag over kunnen houden. 30 en 25 is goed voor 36 tot 45 pers., daar moet je dus 40 stukjes uit kunnen halen. Als je kleiner gaat, hou je niet een hele laag over voor in de vriezer.

Groet, Jolanda

8

@ Lautje
Ze heeft anders ervaring genoeg! Zie website, heeft zelfs PME o.i.d. gedaan!

@Kelly81
Je hebt inmiddels antwoord op je vragen... Succes! En we zien 'm wel verschijnen h

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9

Hallo, allemaal,
Hardstikke bedankt voor het meedenken, heb de afwerking, kleuren en
vullingen al in mijn hoofd, hoor!
Ik zat alleen met de maten, ik wil hoe dan ook niet tekort hebben, dat staat zo knullig! En dat ik een pannenset (vormen) aan zou schaffen, stond al vast, ik vond het alleen wat verwarrend omdat je ook van die tussenmaten hebt.

@ Lautje: ik ben heus niet helemaal blanco hoor, heb al wel wat taartjes gemaakt, heb alleen wat koudwatervrees voor een bruidstaart, maar ik hoef me denk ik niet te verantwoorden!

@de rest, bedankt voor de aanmoediging, ongeveer half juli zal ik de pictures plaatsen!

Bakze allemaal!

Schoonheid kost tijd........
www.TaartenVanKelly.mijnalbums.nl

10 Laatst bewerkt door Lautje. (17-06-2009 18:21)

Ik vraag ook helemaal niet aan je om je te verantwoorden hoor, zo bedoel ik het niet :P! No offence.

Groetjes Laura!