1

Onderwerp: Toef op cupcakes

Even hier een vraagje: ik wil voor het weekend cupcakes bakken en dan versieren met zo'n mooie toef (met daarop een verse aardbei). Nu vinden ze hier thuis zo'n toef van botercreme eigenlijk niet zo heel erg lekker (vanwege de botersmaak, ook al doe ik er een smaakje doorheen). Heeft iemand hier een idee wat ik kan gebruiken i.p.v. de botercreme? Ikzelf had gedacht aan aangevette slagroom maar ik weet niet of dat gespoten kan worden.

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

2

Re: Toef op cupcakes

Gewoon slagroom (met kleurtje is ook heel leuk)
Zwitserse room
Botercreme mix
Merinque botercreme
Botercreme extra met BBR

zo is er vast nog veel meer.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Of Aardbeienmousse, of bc met een patidess smaakje (caramel... hmmm...), je kunt ook even googelen op cupcake toppings, dan kom je heel veel lekkere recepten tegen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Opgeklopte ganache, jummie
Aangevette slagroom, ook jummie

5

Gebruik je wel de botercreme mix of maak je zelf 1:1 botercreme? De botercreme mix smaakt namelijk helemaal niet naar boter. Merengue botercreme is ook onwijs lekker! Ook helemaal niet boterig :)

Groetjes Laura!

Of wel botercreme doen en er dan aardbeien saus doorheen roeren,van Dr.Utker!!haha.......mmmmmm lekker!!!

7

blijven deze toefjes wel stijf. Ik ben altijd bang dat ze inzakken of zo.

8

Lautje. schreef:

Gebruik je wel de botercreme mix of maak je zelf 1:1 botercreme? De botercreme mix smaakt namelijk helemaal niet naar boter. Merengue botercreme is ook onwijs lekker! Ook helemaal niet boterig :)

Ik heb alle twee al gebruikt maar ze vinden hier eigenlijk allebei niet erg lekker (het komt allemaal wel op hoor, da's het probleem nou ook weer niet).

Maar evengoed allemaal bedankt voor jullie goede tips. Na het weekend zal ik jullie het resultaat wel laten zien.

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

9

Ik heb eig een soort van hetzelfde probleem

alleen, de cupcakes zijn voor een babyshower (het wordt een jongetje) dus een blauwe toef vind ik wel t leukste.
maar, kan ik er zo iets van fruit doorheen doen? (gepureerd of??) stomme vraag
maar tast dit niet de blauwe kleur aan van de kleurstoffen?

Life is like a box of chocolate, you never know what you're gonna get!

10

La_Honey schreef:

Ik heb eig een soort van hetzelfde probleem

alleen, de cupcakes zijn voor een babyshower (het wordt een jongetje) dus een blauwe toef vind ik wel t leukste.
maar, kan ik er zo iets van fruit doorheen doen? (gepureerd of??) stomme vraag
maar tast dit niet de blauwe kleur aan van de kleurstoffen?

Tja... als je er aardbeien door doet, wordt het roze, als je er dan vervolgens blauwe kleurstof door doet, dan wordt het denk ik paars. Vanille, banaan of citroen kan wel.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

11

he SLIM :)

gewoon een banaantje pureren, en tadaa

wel idd handig om te weten, aardbeien en blauwe kleurstof paars wordt (hoewel dat best logisch klinkt?)

Thnxx Glamour !

12

Banaan wordt wel snel bruin. Misschien krijg je dan wel bruine vlekken op je cctoefjes?

13

Hmmm, True ... ! Banaan met n schepje citroensap dan?:)

14

Ik heb blauwe banaanvulling met gelatine gemaakt vorrige keer...kan hoor...ziet er alleen een beetje vaag uit haha.

Groetjes, Suzanne
"I'm not an addict, maybe that's a lie..."