1

Onderwerp: Stutten fondant figuren op een taart?

Ik ben bezig metde voorbereidingen van een jungle taart. Nou zijn de figuurtjes best zwaar. Moet je die ook stutten en hoe doe je dat dan het beste. (is toch anders dan een stapeltaartje lijkt me)

Zou zo zonde zijn als hij inzakt op die plekken. Ik wil de figuren er zaterdagavond of zondagmorgen op zetten terwijl de taart pas op maandag wordt aangesneden. Kan dat of moet ik de figuren echt los meegeven? (vind dan de verrassing niet meer zo leuk maar ja wil ook dat hij er maandag nog leuk uit ziet)

Wie weet wat het beste is?

Groetjes Marlies

2

Re: Stutten fondant figuren op een taart?

Als ik iets boetseer stut ik niks hoor :) Ik neem aan dat ze geen kilo's wegen :P

Groetjes Laura!

heb het ook nog nooit gestut en ook geen in- of doorzakkers gehad

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ik stut ook niets, soms een sateprikker of spagetti stokje in "de kont" tegen het omvallen

5

hier wordt ook niet gestut. Ik steek meestal net als Brigitte spaghetti door de omvallertjes heen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Toen ik zelf nog geen taarten maakte heb ik eens een taart besteld met een figuurtje erop en die was wel gestut. Onder het figuurtje zaten 3 dikke rietjes in de taart.