1

Onderwerp: oilily punten.........???

HAHA............wat een aanhef !!

In de hebsjop heb ik een keer zo'n uitsteker gezien.....om van die mooie oilily achtige omhoog punten te maken onderaan je taart.........

Weet iemand over welke uitsteker ik t nu heb..........ik kan m zelf niet meer vinden......

Wie kan er beter zoeken dan ik en weet dan ook nog eens wat ik eigenlijk bedoel <;)

2

Re: oilily punten.........???

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=123

deze set gebruik ik  ervoor

groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Bedoel je zoiets: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=124  En daar dan de gouden sliertjes langs laten lopen?

Groetjes Marlies

4

jihaaaa...........ja die laatste............... meteen ff toevoegen aan mn verlanglijstje

Klopt deze ook een beetje logisch wat betrefd de maat ?!!

Bedankt voor t meezoeken meiden..........

groeten GUUS

5

Ja hoor is best een fijn ding. Heb hem op de workshop pip stapeltaart van zoete kunst geprobeerd en daarna zelf gekocht. Leuk prijsje voor 4 vormen van sierranden toch?

Groetjes Marlies

6

Hoe werkt dat precies zo'n sierrand uitsteker
Moet je alle stukjes aan elkaar plakken? of kan je de rand zo lang maken als je wilt?
Wil ook graag van deze sier randen gaan aanschaffen maar heb er nog nooit mee gewerkt.

Groetjes Wendy

7

je maakt een lange reep dunne marsepein, en steekt dan zo de rand uit hoe lang de uitsteker is. 15 of 20 cm of zo?
en dan kun je hem zo breed maken als je wilt. je hebt 2 tot 3 slierten per taart nodig.

8

oke ik snap het maar dan krijg je dus wel naadjes doordat je 3 strookjes moet gebruiken of niet?

Groetjes Wendy

9

Ja, je krijgt wel naadjes, maar als je met een flute/vein tool erover strijkt, krijg je de naad zo goed als weg gewerkt. Baart enig oefening maar het werkt wel ;)

Groetjes Tweety!

10

oke die dus ook aanschaffen
Plak je de randjes dan eerst op de taart en werk je dan de naadjes weg?
En waar plakken jullie de randjes mee vast gewoon beetje water of met lijm?

Groetjes Wendy

11

Volgens mij hoef je helemaal niet zoveel naadjes te krijgen hoor.
Je kunt de sliert zo lang maken als je wilt door het latje telkens na het indrukken netjes op te schuiven en aansluitend weer in te drukken.
Het is alleen minder makkelijk om zo'n hele lange sliert zonder breken om je taart te zetten. Dat dan weer wel......:+

Groetjes v. Annette.

12

Tweety1974 schreef:

Ja, je krijgt wel naadjes, maar als je met een flute/vein tool erover strijkt, krijg je de naad zo goed als weg gewerkt. Baart enig oefening maar het werkt wel ;)

Dan ben ik ff benieuwd, gebruik je dan de brede of de smalle kant? En hoe pak je 't dan precies aan?

Groetje,
Toetje

13

Past niet zo goed in Tweede kans gezien de vraag...

[MOVE] --> decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag