1

Onderwerp: SPOEDJE: "bloot" in koelkast??

Hoi,

net met een te lage taartdoos een enorme deuk in mijn net-afgemaakte taart gestoken...  :nooo

Kan 'ie een nacht (en zijn "broertje 2 nachten) "bloot" in de koelkast??

Moet ik dan nog ergens extra op letten bij het uit de koelkast halen (doe ik 2 uur vantevoren)?

Liefs Domi

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

2

Re: SPOEDJE: "bloot" in koelkast??

Ik zet mijn taarten altijd onafgedekt in de koelkast... Gaat altijd goed. Ik vul mijn taarten met een vulling op slagroombasis dus het moet wel en ik bekleed mijn taarten met fondant, ligt hier ook aan natuurlijk. Ik heb eens een taart van marsefond gemaakt en dat ging wel iets "zweten" in de koelkast... Ik weet niet of je een aparte koelkast hebt voor de taarten, maar let anders op sterk ruikende voedingsmiddelen (bijv. salami, franse kaas) en dat er niks lekt.

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3 Laatst bewerkt door e.b.m. (13-06-2009 21:50)

Ik doe dat wel 's en dat gaat goed, maarrrr....... ik zet 'm dan wel in mijn andere koelkast waar ik alleen frisdrank enzo in heb staan. Niet bij dingen die sterk ruiken. En ik weet ook niet in hoeverre bepaalde, geopende dingen misschien invloed kunnen uitoefenen qua luchtvochtigheid ofzo.

Mocht-ie bij het eruit halen toch wat vochtplekken vertonen, dan niet aanzitten, maar aan de lucht laten drogen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Zet de taart idd niet in de nabijheid van een geopend pakje salami... Kan je vertellen dat je dan een hele "bijzondere" smaak aan je taart krijgt :s

5

Hoi,

het is goed gegaan! De taart kwam er wel een stuk minder strak uit dan 'ie erin ging, maar dat ligt ook aan het benauwde weer van gisteren misschien en het vochtige weer van vandaag?

Bedankt allemaal!

Liefs Domi

Liefs Domi
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***

6

Kan prima, ik zet ze ook altijd zonder iets in de koelkast. Wel de koelkast op standje 1 zetten.
Komt er een taart uit de vriezer, dan moet je hem niet bloot zetten in de koelkast!
Maar 24 uur in een doos of plastic zak.

7 Laatst bewerkt door Pooh (15-06-2009 06:35)

witje75 schreef:

Kan prima, ik zet ze ook altijd zonder iets in de koelkast. Wel de koelkast op standje 1 zetten.
Komt er een taart uit de vriezer, dan moet je hem niet bloot zetten in de koelkast!

Neeeeee, juist niet in een plastic zak in de koelkast, in alleen een doos of zonder doos zodat het vocht weg kan.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Pooh schreef:
witje75 schreef:

Neeeeee, juist niet in een plastic zak in de koelkast, in alleen een doos of zonder doos zodat het vocht weg kan.

Als ik hem zonder zak erin zet gaat hij juist veel zweten.
Anders komt het condens op de zak, en dus niet op de taart.

9

Heb jij dan geen last dat als de zak op de taart komt dat je dat ziet op de taart?

Ik doe het dus ook in een doos.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

10

Nee, ik zie er niets van. Zak zit ook niet strak om de taart heen.

11

Ik heb het dus 1 keer gehad en dat risico neem ik dus niet weer.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.