1

Onderwerp: bakken in combi magnetron?

Mijn oven is kapot. Kan ik ook een biscuit bakken in de combi magnetron op heteluchtstand of niet? Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Miranda     
http://cake4u.mijnalbums.nl/

2

Re: bakken in combi magnetron?

ja hoor,
ik heb niet eens een echte oven :(...
de combi gaat prima, bij mij moet ik de temperatuur wel een stukje lager zetten dan op het pak staat...anders word mijn biscuit zwart.
Maar dat zal per oven ook weer verschillen :D

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3 Laatst bewerkt door Kadohke (14-06-2009 18:51)

Is de ovenfunctie kapot van je combi? Of heb je een aparte oven en is die kapot??

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Kadohke schreef:

Is de ovenfunctie kapot van je combi? Of heb je een aparte oven en is die kapot??

Ik heb een aparte oven en die is kapot. Ik ga het gewoon in de combi proberen (moet een aantal taarten maken voor vaderdag) en anders toch maar een nieuwe kopen.

Groetjes Miranda     

Ik bak alleen maar in een combi (heb geen andere) ik bak wel altijd op 160 graden.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

Ook ik heb alleen een combi en dat gaat prima!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

7

miranda76 schreef:
Kadohke schreef:

Ik heb een aparte oven en die is kapot. Ik ga het gewoon in de combi proberen (moet een aantal taarten maken voor vaderdag) en anders toch maar een nieuwe kopen.

Dan begrijp ik de probleem niet. Een combi is een gewone oven...maar dan met een magnetronfunctie erbij.

8

nou ik heb een aparte oven (uit m'n oude huis meegenomen) en een combi die in de keuken zit ingebouwd. Maar m'n taarten worden bij mij toch echt een stuk beter in m'n "oude" oven dan in mijn combi, dus ik snap het probleem wel ;) Ik bak nooit in m'n combi, die is voor het gewone eten en m'n aparte oven is voor m'n taarten :)

9

Kadohke schreef:
miranda76 schreef:
Kadohke schreef:

Dan begrijp ik de probleem niet. Een combi is een gewone oven...maar dan met een magnetronfunctie erbij.

In de combi circuleerd de warme lucht. Ik heb gehoord dat dat voor de biscuits niet zo goed is, want die hebben een constante gelijkmatige warmte nodig, vandaar.
Maar m'n biscuit zit nu in de combi, ben benieuwd.

Groetjes Miranda     

10

Heb nooit wat gemerkt aan mijn biscuits. Ik bak dus altijd in hetelucht. Gaat echt prima.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

Volgens mij kun je bij alle combi's met hetelucht functie deze ook uitzetten, dan heb je een "normale" ovenfunctie. Kan me ook vergissen hoor. Ik heb alleen in mijn combi altijd perfecte biscuits, geen problemen dus.

12

miranda76 schreef:

In de combi circuleerd de warme lucht. Ik heb gehoord dat dat voor de biscuits niet zo goed is, want die hebben een constante gelijkmatige warmte nodig, vandaar.
Maar m'n biscuit zit nu in de combi, ben benieuwd.

Juist wat je zegt, in hetelucht circuleert de warmte en daardoor is die veel gelijkmatiger warm dan in de "gewone" oven. Die is boven en onder warmer dan in het midden!
Waarom denk je dat de heteluchtovens (combi's) op een lagere stand kunnen bakken?

Ik bak ook altijd hetelucht in mijn combi. Wat wel een nadeel van veel combi's is dat ze een draaiplateau hebben dat je niet kan uitschakelen. (ik heb lekker helemaal geen draaiplateu). Daardoor is je oven nog kleiner, lengte is breedte en vice versa.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

13

In mijn combi kwam mijn kapsel nooit omhoog en nu bak ik hem in mijn gewone oven en wordt hij mooi hoog. Bij mij zit er dus wel degelijk verschil in.