1

Onderwerp: Hoe maak ik iets keihard?

Over een paar weken ga ik een bruidstaart maken. Op de uitnodiging in posterformaat staan een aankleedmannetje en aankleedvrouwtje en wat bruidskleding, je moet ze dus zelf nog aankleden. Het idee van die papieren poppetjes die je mag aankleden.

Nu wil ik bovenop de taart een bruidspaartje erin steken, gewoon plat en op fondant geschilderd. Maar hoe maak ik het nou echt zo keihard dat het niet omvalt???

2

Re: Hoe maak ik iets keihard?

Met tylosepoeder

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Fondant met tylose, ruim op tijd, zodat het goed kan uitharden.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Jeetje, ik werk heel vaak met tylose...volgens doe ik er niet genoeg door. Zou het uitmaken dat ik normaal gesproken met marsepein werk?

5

marsepein werkt idd niet zo goed met tylose, fondant wordt keihard!

6

Inderdaad met fondant en dan een weekje laten drogen (niet in een volledig afgesloten bakje doen want dan wordt de fondant weer zacht). Heb vandaag ook de tip gelezen om het in de oven op 50 graden te laten drogen. Dan gaat het een stuk sneller blijkbaar maar dat heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.

Denk er wel aan dat als je ze op een stokje wilt zetten oid om ze goed rechtop te kunnen zetten in je taart (bv. in een rietje oid) je het stokje er voor het drogen al in moet doen.

Groetjes Marlies

7

Anders heb je altijd nog pastillage. Kan je gelijk ook de bruidstaart mee aansnijden als het uitgehard is :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Let op: fondant van het merk Ballina hard niet zo goed uit als andere fondantmerken! :O

9 Laatst bewerkt door Dette (14-06-2009 21:23)

Pooh schreef:

Anders heb je altijd nog pastillage. Kan je gelijk ook de bruidstaart mee aansnijden als het uitgehard is :D

Hihi, nou dan ga ik toch voor alle zekerheid eens een keertje pastillage kopen!
Maar voordat ik mijn centjes weer neerleg test ik nog wel even een stukje fondant met tylose.