1

Onderwerp: schilderen op fondant/marsepein

Ik zou graag willen waarmee jullie zelf op marsepein of fondant tekenen/schilderen? Ik heb foodwriters, maar dat is meer geschikt voor een enkel mondje of oogje heb ik het idee. Welk materiaal heb je nodig om dit nou eens echt heel goed mee aan te kunnen pakken?

2

Re: schilderen op fondant/marsepein

Poederkleurstof en rejuvenator spirit is de ideale combinatie!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

De meesten gebruiken poederkleuren gemengd met paar druppeltjes alcohol (speciale!). Je kunt sterke alcohol gebruiken zoals jenever of wodka, maar persoonlijk vind ik deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0
beter. De drinkalcohols bevatten namelijk veel suikers waardoor je "verf" wat plakkeriger wordt.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Zijn de poederkleuren gewoon te koop in de webshop? Ik heb altijd vloeibare gebruikt.

Alvast bedankt meiden, heerlijk dat jullie zo snel reageren!

5

Bij de toko hebben ze ook veel kleuren poederkleurstof

Groetjes Fatima

6

Ik zou wel wodka gebruiken. Schildert prima en proef je niet in je taart. De rejuvenator schijnt bitter te smaken op je taart.

Met poeder van de webshop gaat het prima. Het is wel handig als je bv. goud wil verven dat op gele marsepein te doen en zilver op grijs etc. Je blijft nml vaak de onderkleur er wel iets doorheen zien.

Groetjes Marlies

7

Ik heb gewoon met gel kleurstof gemengt met wodka geschilderd. Gaat prima. Het verwerkt het zelfde als ecoline vroeger op school! Ik heb weinig problemen gehad met pikkerig worden, het trok snel in.

Avalon's magical cakes

8

Mooi, nu is de vraag die ik wilde stellen ook meteen beantwoord. Superhandig zo'n forum!

9

je kan ook schilderen met icing. Ben effe vergeten hoe die techniek weer heet maar heb het ooit zelf gedaan. Maar mss is dat niet echt wat je bedoelde?