Onderwerp: Hoeveel botercreme ?

Weet iemand hoeveel botercreme ik moet gebruiken voor een taart van 30 cm. Ik gebruik altijd het voorbeeld van de webshop. Die is volgens mij voor een taart van 25 cm.? daar hou ik vaak nog van over.
Bij de tabellen zie ik het ook niet staan. Nu weet ik wel dat het er ook aan ligt of je een dijkje doet of de lagen helemaal volspuit maar ik ga er van uit dat ik alleen een dijkje doe en afsmeren.
Graag reactie hierop.
Groeten, Carla

2

Re: Hoeveel botercreme ?

Ik snap het niet zo goed; bedoel je nou botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Hoi Marianne,

Fijn dat je reageerd. Ik bedoel: ik maak de botercreme aan met de mix van de shop. 100mix, 100 suiker en 200 water dat is allemaal prima. Daar vul ik mee ( dijkje om vulling tegen te houden) en smeer ik de taart mee af. Ook goed toch. Maar allemaal voor een taartje van 20 cm. Nu moet ik 3 taarten maken van 30 cm doorsnede en 4 van 20 cm. voor een bruidstaart. Ik hou vaak heel veel botercreme over.
Maar ik mis eigenlijk een tabelletje waarin staat dat ik voor de afmeting 20 cm zoveel botercreme nodig heb. Voor 30 cm zoveel etc. Klopt het dat je met de grammen van wat er op het etiket botermix staat een taart van 20 cm kunt vullen en afsmeren ?
Ik keek nu op het etiket en er staat ook een verandering op namelijk dat je nu 1 uur moet wachten voor dat je het kan gebruiken.Tot nog toe was dat toch 15 minuten ?
Ik hoop dat je het nu snapt.  Graag hoor ik van je. Groeten, Carla

4

Ja ik snap het - denk ik ;) Dit staat niet tussen de tabellen omdat die van mijn hand zijn en ik niet afsmeer met botercr

Ik durfde je het niet te vragen toe ik na jouw workshop naar huis ging. Waar smeer jij dan mee af?( met Icing ). Jij gebruikte 2 gekleurde kommen . De een was voor ? en de ander voor ?. En ik dacht dat jij Icing alleen gebruikte voor het maken van bloemen e.d.
Wil je nog even laten weten of dit klopt dat jij met icing afwerkt?

6

Nee, ik smeer niet af met icing ;) Ik smeer af met 1:1 botercr

7

Botercreme die over is kan makkelijk in de diepvries voor de volgende taart

Groetjes Cindy

8

Ook die van uit de webshop?? Hoe lang kan je het dan nog bewaren??

9

afsmeren met 1 op 1 (250 gram boter met 250 gram poedersuiker, met lekker smaakje erdoor)

vullen met botercreme van de mix met lekker smaakje erdoor.

en als je overhoud, in een bakje met sticker erop wat het is de vriezer in! bij het volgende taartje een dag van tevoren op het aanrecht laten ontdooien en je kunt weer verder smeren.