1

Onderwerp: Nieuw

Hallo allemaal. Sinds kort heb ik de marsepeien taart ontdekt. Ik vind het heel erg leuk om te doen. Nu zie ik ook van die leuke cupcakes voorbij komen. Ik snap alleen niet zo goed wanneer je welke "bekleding" gebruikt. Kan iemand mij wat wegwijs maken?

2

Re: Nieuw

Hallo,

Je berichtje had je geplaatst in de zg. Show off-rubriek, die is alleen voor showen en niet voor vragen :) Daarom heb ik je berichtje even verplaatst.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Oeps, ik ben wel heel erg nieuw...sorry....

4

hoe bedoel je wanneer welke bekleding? Wanneer je zin hebt :D

ik versier mijn taarten eigenlijk altijd met marsepein of fondant, maar je kunt het ook alleen afsmeren met botercreme of slagroom en de zijkanten dan "bedekken" met iets van nootjes of hagelslag ofzo.. Of ganache, is ook erg lekker!

cupcakes kan je ook als je zin hebt versieren met marsepein of fondant maar je kunt er ook gewoon een leuke vrolijke toef botercreme of slagroom o.i.d. :D

5

Welkom op het forum...

Succes en veel bakplezier...:Y

6

Beste Alexia,

Dank je voor je reactie. Wat een leuke website heb je. Waarmee heb jij die lila cupcakes bedekt? Is dat fondant? Enne de cupcake van je "pasfoto"? Het ziet er zo mooi strak uit!

7

Hoi,

dank je wel :)

ik ben vooral fan van marsepein dus alles waar geen wit inzit is marsepein, de baby en de hartjes cc's zijn bij mij van fondant. De cupcake van m'n avatar is ook allemaal marsepein, vind ik zelf lekkerder en meestal zijn de cc's die ik bak voor manlief dus tja :D

dank je, het strakke is op zich niet zo moeilijk, gewoon een snijplank erboven opzetten als ze net uit de oven zijn, dan worden ze mooi recht :)

gewoon lekker gaan klooien, doe ik ook en dan ontdek je steeds meer leuke dingen om uit te proberen :)

8

Weer wat geleerd! Goede tip, van die snijplank. Enne, pasfoto is dus avatar...haha...
Ik weet in ieder geval wat ik woensdagmiddag ga doen. En ik heb er nu al zin in...

9

;) veel plezier :D

10

Namens mij ook welkom en succes met het bakken! Vergeet niet hier te showen, he?!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

11

Heb laatst een golfbaan taart gemaakt. Dat was een groot succes! Even uitzoeken hoe ik die hier op de pagina krijg....