1

Onderwerp: Rolstok voor taart

Het is weer mijn "I-am-clueless-dag" want er schieten me allerlei vragen te binnen.:s Heb nu als rolstok pvc buis, gebruik ik voor cc's. Maar dit lijkt me voor een taart niet handig.:nooo Voor het uitrollen van de marsepein en het op de taart leggen zal ik wel een 'echte" rolstok nodig hebben of niet? En hoe groot moet deze zijn? Alvast bedankt voor jullie geduld, want ik heb al tig vragen gesteld in de afgelopen weken...:o:o

2

Re: Rolstok voor taart

Pvc buis kan ook prima voor een taart hoor. Daar heb je wel een dikke, stevige pvc buis voor nodig, 50 cm lang is een heel goed maatje.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Ik gebruik de rolstok van 40 cm.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

4

ik gebruik gewoon de houten deegroller van de Blokker :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

ik heb een pvc-buis van 60 cm met een doorsnede van 4 cm

6

Dank jullie wel. Nu ik dan toch aan het vragen ben... Welke smoother hebben jullie? Zie gewone en eentje met een hoek.

7

Ik heb de FMM smoother, gebruik zelf het liefst 2 smoothers tegelijk, dus misschien handiger om die dubbele van Jem te nemen.

8

:x ik heb verschillende maten pvc buis, ideaal!

9

Hoi hoi,
ik gebruik een gewone deegroller, rol de marsepein of fondant uit op de bureau-onderlegger van IKEA en keer de hele mat voorzichtig op de taart en trek de onderlegger er voorzichtig af. Prachtig glad resultaat en plakt niet! Ideaal, met dank aan dit forum!

Succes!

Spekkies en Zo, voor traktaties, spektaarten, spekfiguren en cupcakes & taarten !

10

Ik gebruik de silicone deeg roller van Sil pin en die werk echt perfect heb ook eentje van PME maar ik gebruik het amper en met behulp  van en paar goede vrienden van mijn that goes by the name of vinyl en crisco tover ik een paar fantastische taarten creaties, beter vrienden kan ik niet vragen :rolleyes:

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

11

MirandaB schreef:

Dank jullie wel. Nu ik dan toch aan het vragen ben... Welke smoother hebben jullie? Zie gewone en eentje met een hoek.

Als eerste zou ik de gewone smoother kopen, daarna is het handig om misschien ook de hoek aan te schaffen.
Want als je alleen de hoek neemt, kan je dus alleen de hoeken doen.
En met de gewone kan je alles doen.

12

wie heeft er ervaring met het  uitrollen van marsepein
b.v.d. elizabeth

13

elizabeth schreef:

b.v.d. elizabeth

Ik denk zomaar wij allemaal :+

14

Pooh schreef:
elizabeth schreef:

b.v.d. elizabeth

Dat denk ik ook, misschien alleen degene die het niet lusten, en niemand kennen die het lust die niet. Maar zullen er niet veel zijn.

15

witje75 schreef:
Pooh schreef:
elizabeth schreef:

b.v.d. elizabeth

Dat denk ik ook, misschien alleen degene die het niet lusten, en niemand kennen die het lust die niet. Maar zullen er niet veel zijn.

Er kunnen best een paar mensen hier zijn die geen ervaring hebben met het uitrollen van marsepein nl: degene die fondant gebruiken :lol: