1

Onderwerp: Figuurtjes uitsnijden

Vandaag mijn 1e taart gemaakt en ik heb de wat dingen uitgesneden.. Maar nu vond ik dat het marespein een beetje aan het raffelen was... Dus niet mooi glad uitgesneden.. Wat doe ik fout, is mijn mes misschien niet scherp genoeg en hoe dun jullie dat.. En een met zo'n puzzelplaatje leggen jullie het het papier op het marsepein?? Bij mij bleef het papier er aan vast plakken (aan het marsepein)

2

Re: Figuurtjes uitsnijden

crisco is de oplossing tegen het plakken, evt. maizena (heel dun bestuiven)

wat het uitsnijden betreft, als je uitstekers hebt, uitsteken en terwijl de uitsteker er nog op marsepein zit, heen en weer schuiven op rafelen te voorkomen.

maar je hebt een mes gebruikt lees ik. zo scherp mogelijk en anders met je vingers voorzichtig langs de randen wrijven, dan gaan de rafels ook weg

3

scalpet vragen bij de dr. , gaat echt super :Y

groetjes Carla

4

Ik doe uitsnijden met een aardappelschilmesje. Wanneer ik rafels krijg kleeft er meestal wat marsepein een mijn mes. Dan maak ik het even schoon onder de koude kraan. Ook haal ik hem regelmatig even door de messenslijper zodat alles goed scherp blijft.

5

zachtjeseen beetje met je vingertop over de roandjes wrijven
als de stukjes naast elkaar liggen

6

ik ga er met een kwastje langs op als ik rafeltjes heb, voor mij werkt dat beter dan met de vingers!

♥ஐ♥~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♥ஐ♥