1

Onderwerp: Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo teleurgesteld was ik! Helemaal blij toen de spulletjes kwamen, maar ik kon het niet gebruiken op gewoon fondant. Dat staat niet bij de beschrijving! Nu moet ik weer een bestelling doen.....
Heeft iemand ervaring met deze producten? Ik kreeg de tip om tylose door de fondant te doen. En op de gebruiksaanwijzing staat alleen te gebruiken met flowerpaste, maar ik las dat heel hard wordt en dus niet lekker...

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2843

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2758

2

Re: Heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2852
Heb je dit ook gekocht. Heel handig voor de JEM uitstekers.

het kan ook wel met fondant en tylose, maar dat wordt natuurlijk ook hard. in principe zijn de jem cutters ontworpen voor gumpaste oid. sommige zijn ook te gebruiken met marsepein, zoals de letters en de strikjes bijvoorbeeld, maar deze denk ik niet. daar is het denk ik te fijn voor

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Okee, dat denk ik ook...
Het is echt te fijn...
Is gumpaste hetzelfde als flowerpaste? Als ik flowepaste maak, lukt het dan zeker? Of verspil ik dan een hoop geld aan tylose?

is  hetzelfde ja.
ik maak het nooit zelf, ten minste tot nu toe nog niet. dus ik weet niet welk recept het beste is, maar je kunt het allicht proberen. bijvoorbeeld door deel van het recept te maken, zodat je maar klein beetje hebt. die uitstekers daar gaat toch niet veel in. heb je geen fondant? anders kan je het daar mee doen.

groetjes Tirza     

6

Wat je zou kunnen proberen is of het uitsteken lukt met je gewone fondant als je een stukje huishoudfolie erop legt, dan blijft het niet in je uitsteker zitten. Dat lukt bij mij heel redelijk met de patchworkcutters :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Ja dat had ik geprobeerd Tom Poes, ook door de tips hier op het forum. Maar de embrosser en uitsteker is gewoon te ondiep. Snappie??
Ik ga maar aan de flowerpaste denk ik. Gewoon niet te veel zodat de taart ook nog te eten is...

8

Wat je kunt doen is half gumpaste half fondant gebruiken. Dan het liefst in combinatie met de JEM rollerpad werken,`dat is zo'n foampad met gaatjes waar je je cutter op legt. Je rolt dan eerst je paste uit en dat rol je dan over je cutter heen. Vervolgens haal je het uit de vorm, evt. een beginnetje maken met een needle van PME of een gewone kopspeld. Daarna kan het gewoon op je taart en proef je niks bijzonders.

Ik heb trouwens afgelopen week dezelfde truc uitgeprobeerd met dun uitgerolde marspein, ging ook goed. Wel zorgen dat het een beetje droog is, maar dus wel icm de rollerpad van JEM.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Kan iemand dit komen demonstreren op onze fr

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

10

ah joh, annelies dat lukt jou wel! maar... als jij de uitsteker regelt wil ik het wel demonstreren! ;)

groetjes Tirza     

11

zoals marianne het schrijft klopt helemaal. Ik heb per ongeluk dat ding met gaatjes vorig jaar mee genomen uit birmingham....en het is een top aankoop geweest. Het gaat gewoon beter als je de marsepein  dun uitgerold (in mijn geval) erover rolt ipv uitsteekt. En dan gewoon met een naaldje een stukje los wippen en de vorm dan voorzichtig volgen met de naald. Is het zo los. maar eigenlijk moet je opzoek naar iets waar de uitsteker met zijn kontje in kan zetten. succes!

Groet Corinne

12

tipseytaartje schreef:

ah joh, annelies dat lukt jou wel! maar... als jij de uitsteker regelt wil ik het wel demonstreren! ;)

Ik heb de uitstekers niet en ook niet "het" matje....   :s :nooo

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

13 Laatst bewerkt door Mirjam5 (14-06-2009 05:51)

@ diva83:
zie:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125428139

If life gives you lemons, make lemoncurd.