1 Laatst bewerkt door Piece of Cake (05-06-2009 22:53)

Onderwerp: Monchou vulling, echt heeeerlijk!

Deze vulling gebruik ik heel erg veel in mijn taarten. Het is een zeer frisse vulling en in combinatie met een kersenvlaaivulling erg lekker!

200 gr monchou
125 gr witte basterdsuiker
2,5 dl slagroom
1 zakje vanillesuiker
1 zakje klopvast

Mon-chou en basterdsuiker samen romig kloppen.
Slagroom, vanillesuiker en klopvast kloppen.
Slagroom voorzichtig door het mon-chou mengsel scheppen.

Taart vullen en nog even op laten stijven in de koelkast. Dit dus voor bekleden is het makkelijkst!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

2

Re: Monchou vulling, echt heeeerlijk!

Thanks is al opgeslagen.....;)

Y're welcome!

Groetjes Rebecca

4

Nou heb ik zowat hetzelfde recept en daar zit geen boter in, maar hier volgens mij ook niet ofwel, want ik vind het niet terug in de beschrijving

5

Ik heb het ook al een paar keer nagelezen, maar ik zie de boter ook niet terug. :)

Dit is eigenlijk hetzelfde als wanneer je een gewone monchoutaart maakt. Die vind ik ook altijd zo lekker.

ingedvv schreef:

Nou heb ik zowat hetzelfde recept en daar zit geen boter in, maar hier volgens mij ook niet ofwel, want ik vind het niet terug in de beschrijving

Je hebt helemaal gelijk! Foutje bedankt!

Groetjes Rebecca

7

lijkt me zalig!  bedankt!

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

8

Zou je dit ook kunnen mengen met fruit of stukjes chocolade? Of smelt het dan?
Klinkt lekker!

9

Dat klinkt lekker! En fijn simpel recept, geen gedoe!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10

Kan dit ook voor toeven op een cc?
Dat het niet inzakt zeg maar...

11

De monchou met kersen in combinatie met bastognekruimels is echt TE lekker. Ik heb het laatst in een taart gedaan en was heerlijk!

12

Wil morgen een kleine taart maken (20 cm )met de mix van de shop en nu is mn vraag hoe lang moet de kapsel in de vrieser want de mijne die kan ik nooit mooi recht snijden ...dus altijd scheef of de ene helft dikker dan de andere .
Wil twee lagen ,en zou ik dan de monchou met stroopwafelkruimels kunnen maken ?
Of die voor bodem gebruiken en geen kapsel maken ...
Weet nooit waar ik ze mee moet vullen ...en ow ja ik heb ook nog twee bekers met vers fruit ...dus kan ook natuurlijke de monchou/vers fruit /slageroom mengen en dat  als vulling gebruken .
Maar nu heb ik alleen nog 1 kg rolfondant .....kun je daar ook wat af breken ... of is glazuur beter ...

JA weer heeel wat vragennnnnnnnn ....

Dus ben benieuwd dames ..

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

13

Marian57 schreef:

Wil morgen een kleine taart maken (20 cm )met de mix van de shop en nu is mn vraag hoe lang moet de kapsel in de vrieser want de mijne die kan ik nooit mooi recht snijden ...dus altijd scheef of de ene helft dikker dan de andere .
Wil twee lagen ,en zou ik dan de monchou met stroopwafelkruimels kunnen maken ?
Of die voor bodem gebruiken en geen kapsel maken ...
Weet nooit waar ik ze mee moet vullen ...en ow ja ik heb ook nog twee bekers met vers fruit ...dus kan ook natuurlijke de monchou/vers fruit /slageroom mengen en dat  als vulling gebruken .
Maar nu heb ik alleen nog 1 kg rolfondant .....kun je daar ook wat af breken ... of is glazuur beter ...

JA weer heeel wat vragennnnnnnnn ....

Dus ben benieuwd dames ..

Adem in ....adem uit.....
Goeiedag wat een waterval van vragen en onduidelijkheden zeg :S
Misschien moet je eerst even de FAQ (links) doorlezen en de zoekfunctie gebruiken en dan even opnieuw de dingen vragen die niet duidelijk zijn.
Succes !

Nicole

14

heerlijke vulling, ik heb op de tweede laag verse aardbeien gedaan, ook eenheerlijke combi!