1

Onderwerp: CC's vullen met Hema garneerspuit?

Heb gisteren cc's gemaakt, maar ik vond het vullen van de vormpjes zo'n geklieder (zelfs met een ijslepel).:mad: Nu heb ik nog een garneerspuit van de Hema waar verschillende spuitmondjes bij zitten. Zou je daarmee het beslag goed in de cc-vormpjes krijgen?:/

2

Re: CC's vullen met Hema garneerspuit?

heb je er een smalle lange spuitmond bij, dan kan het best, heb ik laatst ook gedaan en dan volgens het filmpje van Kwebbel van laatst.

Groetjes, Dorothea.

3

Maar heb jij dan ook het beslag met die spuit in de vormpjes gedaan? Ik bedoel dus niet een vulling in de cc spuiten, maar echt het beslag in de papieren vormpjes doen. Daar zat ik zo mee te knoeien (:grr:) en toen dacht ik aan die spuit...

ja met die hema spuit kan je ook het beslag in de caises doen hoor

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Dank je wel! Dan ga ik dat proberen. Hopelijk wat minder geknoei en egaal gevulde cc's':9

succes!

groetjes Tirza     

7

Ik zweer bij zo'n ijsschep waarbij zo'n dingetje heen en weer gaat als je hem inknijpt

8

Ik gebruikte ook wel de garneerspuit.. maar vind een gewone spuitzak toch makkelijker
Juist voor de cc's gebruik ik zo'n goedkope van de Wibra ofzo.. koste meen ik 2 euro en zit een grote spuitmond bij prima voor CCs

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bommeltje schreef:

Ik gebruikte ook wel de garneerspuit.. maar vind een gewone spuitzak toch makkelijker
Juist voor de cc's gebruik ik zo'n goedkope van de Wibra ofzo.. koste meen ik 2 euro en zit een grote spuitmond bij prima voor CCs

ja vind ik ook, bij mij zat er al heel snel een barst in. Gebruik voor vullen van cc's nu die snoepzakken

groetjes Tirza     

10

Ik ga in ieder geval die Hema spuit proberen. Wordt het niks, dan heb ik nog wel een spuitzak liggen. Ik had gisteren zo'n ijsschep gebruikt maar toch werd het een knoeiboel.:mad: Maar goed, nou ben ik nog een groentje dus daar zou het ook heeeel goed aan kunnen liggen...:lol:

11 Laatst bewerkt door Dot (06-06-2009 14:38)

sorry, ik had het eerst verkeerd gelezen, ik dacht dat je het vullen van de cc's bedoelde....
ik doe het vullen van de papiertjes altijd met 2 lepels en idd, dat wordt ook een geknoei; ws dat ik het de volgende keer ook met een spuitzak probeer.

Groetjes, Dorothea.

geknoei met 2 lepels? nooit last van eigenlijk, vind een spuitzak of ander ding vullen veel meer gedoe dan eventjes het met de ene lepel opscheppen en met de andere eraf schuiven

13

Ik gebruik nu ook mijn(plastic) spuitzak met een brede tip, veel minder geklieder dan met lepels of ijsschep, althans bij mij ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

14

Vullen van de papiertjes? Altijd de Xenos ijslepel geschikt voor kinderen van 5 - 100 jaar ;)

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

15

Ik doe het beslag altijd in een plastic wegwerpspuitzak, grote punt eraf knippen, vullen, en de spuitzak kan meteen weg, scheelt weer met schoonmaken!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook