1

Onderwerp: laatste strohalm voor hopeloze bakster

Hallo allemaal,

Ik ben Esther, bijna 38, getrouwd met Jean-Pierre en moeder van een temperamentvolle dochter Jill van 4, secretaresse van beroep, en een erg hopeloze bakster.

Onze Jill (vrije school kind, en krijgt het bakken dus met de paplepel naar binnen) mengt, kneedt, bakt en versiert inmiddels beter dan mama, dus nu kan ik echt niet meer achterblijven. Helaas heb ik tot op heden nog nooit een lekker blik koekjes, cakejes of iets anders uit de oven kunnen toveren.

Dus toen Jill afgelopen weekend vroeg om koekjes/cakejes te bakken, ben ik aan het googelen geslagen op zoek naar tips, het forum tegengekomen en gaan lezen, lezen, lezen... en yep, het virus is overgeslagen, en ik wil NU aan de slag! En deze keer gaat het lukken, zeker weten! De eerste bestelling mixen en wat decoratiespul is net geplaatst, alleen heb ik de biscuitmix toch nog maar even geschrapt... in mijn geval lijkt het verstandig om eerst even het koekjes/cakejes verhaal onder de knie te krijgen. Maar aangezien ik bijna jarig ben... heb ik al een basis taarten workshop op m'n verlanglijstje staan ;-)

Ondertussen genieten Jill en ik stilletjes van de mooie plaatjes in de show off, waar je mij voorlopig waarschijnlijk alleen maar "ooohh' en "aaahh" zult horen roepen, maar wie weet... de wonderen zijn de wereld nog niet uit, en misschien pik ik 't met jullie hulp dan toch eindelijk op!

Groetjes, Esther

groetjes, Esther

2

Re: laatste strohalm voor hopeloze bakster

Nu je enthousiasme is aangewakkerd, gaat het zeker lukken. En ach, misschien mislukt er wel 's wat; dacht je dat wij dat nooit hadden??? In ieder geval heel veel bakplezier!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Afwachten is niet m'n sterkste punt, en "hehe" voor 't eerst een blik cc-tjes uit de oven getoverd die er WEL uitzagen en tot mijn eigen verbazing ook nog 's errug lekker zijn! En dat met dank aan een simpel pak cakemix en vooral de handige tips en trucs die ik de afgelopen dagen vond op het forum. Hoop dat m'n bestelling snel binnen is, zodat het versieren kan beginnen :-)

groetjes, Esther

4

Welkom hier!

Leuk dat je een workshop gaat doen en verder veel proberen (oh, heerlijk ;)). Van elke taart leer je meer, dus het komt vast helemaal goed....

Zal je ons de resultaten showen?!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

5

aldoende leet men! veel plezier op dit leuke forum!!