1

Onderwerp: marsepein of glazuur

Ik zit even met een klein probleem en ik weet smaken verschillen maar toch even horen wat jullie denken.

Mijn dochter gaat gedecordeerde halve bollen uitdelen. Ik heb ze gisteren gebakken met AH cakemix en voor de test met Royal Icing gedaan. Ik vond ze echt niet lekker !!!

Is het nou toch beter om ze gewoon met biscuitmix te maken, omdat ze nog geglazuurd worden? Het is ook een optie om ze met fondant/marsepein te bekleden.
Of toch speciale muffin mix kopen van de webshop.

2

Re: marsepein of glazuur

welke cakemix je gebruikt maakt niet zoveel uit. maar alleen glazuren is idd heel erg zoet. zelf ben ik gek op marsepein dus dat zou ik er overheen doen.
wel een grote hap trouwens voor de kinderen, halve bollen. hoeveel cm gebruik je?

3

cake is zowieso veel machtiger dan bisquit. als je bisquitmix gebruikt zal het zowieso al heel anders smaken.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Soms vind ik alleen icing ook niet lekker. Ik zwak het dan af met een beetje citroenzuur, of je kunt er een smaakje doorheen doen, zoals citroen essence.

5 Laatst bewerkt door michelle (13-06-2009 20:24)

Hele goede tips allemaal bedankt. De halve bollen zijn 7 cm. Ik had vorig jaar de
5 cm halve bollen gebruikt maar die vonden we iets te klein. Mijn dochter wordt 12 en zit in groep 8 dus dan vallen die 7 cm bollen wel mee.

Ik heb vanmiddag inderdaad gewoon de biscuitmix gebruikt. Ik had ze gisteren gebakken, in de vriezer gegooid en vanmiddag doorgesneden (in bevroren toestand) wat jam ertussen en toen met een pakje van Dr. oetker geglazuurd (gewoon even als test) mijn dochter vond het heerlijk, veel lekkerder dan de combinatie cake met glazuur omdat het minder zwaar was.