1

Onderwerp: Hoeveel nodig??

Ik heb een vraagje, ik ben bezig met een vrijgezellenfeestje organiseren en nu willen zelf cupcakes gaan maken en versieren en 1 grote taart.. Ik vind het alleen heel erg moeilijk hoeveel ik overal van nodig heb en wat makkelijk marsepein of foundant?! We zijn waarschijnlijk met 11 meiden.. Wie kan me helpen??

2

Re: Hoeveel nodig??

Hier naast staan tabellen, waar je kan zien hoe groot een taartvorm is (voor hoeveel personen) en wat je nodig hebt voor die taart vorm.

Ik vind marsepein het makkelijkst werken, maar marsmellowfondant het lekkerst om te eten!! En tja, dat laatste vind ik belangrijker dus hier gaan we voor de MMF.

Succes in ieder geval.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

met elf meiden kan je ook gewoon een grote taart doen!

4

Ik heb geen idee wat iedereen lekker vind.. gelukkig is het pas in augustus dat het zover is. Voor die tijd ga ik het zeker eerste thuis eens uitproberen en lekker rond kijken en zoeken op dit forum..

We kunnen inderdaad 1 grote taart doen, maar ik vind het leuk dat iedereen wat mee naar huis kan nemen en dan de taart voor de vrijgezel en haar a.s. partner..

5

als je iedereen een eigen taart mee naar huis wil laten nemen, dan kun je 12cm boltaartjes maken 1 per persoon. Ik geef kinderfeestjes dan laat ik ze eerst een cupcake versieren om te oefenen, en dan beginnen ze aan de 12cm (IKEA BLANDA) bolletje.

6

Hoi
Ik heb een paar keer een vrijgezellenfeestje georganiseerd. Zie foto's op mijn hyves. ze maakten samen de bruidstaart. Met marsepein en fondant..mmm
1 taart aten ze samen op de rest was voor HET paar.Maar bolletjes zou ook leuk zijn natuurlijk.
Groet Carin :)

7

Het vrijgezellenfeestje is ondertussen nog niet geweest en nu lees ik veel meer dat die bolletjes ook wel erg leuk zijn om te versieren.. Vandaag heb ik mijn 1e taart gemaakt en ik denkn dan ook dat ik voor een bolletje ga voor iedereen. Toch weer iets groter als een cup cake..

Welke kan ik dan het beste ervoor gebruiken van de ikea de glazen of die van RVS?? Ik twijfel alleen nog of we de bolletjes die dag ook gaan maken of dat ik er ook een aantal van te voren bak want we hebben er 12 nodig.. En hoe zit het dan met de verhoudingen??

8

Kies maar voor RVS, is veiliger en handiger (vind ik). Beter kun je van te voren bakken, een dagje of zo. Verhouding vind je hier: http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Tabellen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Dank je wel.. had ik nog helemaal niet gezien.. En moeten ze netzo lang in de oven als een normaal kapsel..

10

Ik doe 8 minuten op 140[sup]o[/sup], 8 minuten op 165[sup]o[/sup] en 8 minuten op 180[sup]o[/sup]. Heb een conventionele oven (boven- + onderwarmte)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Als je de Blanda  schalen van Ikea kiest, inderdaad voor RVS gaan.
Glas kan kapot springen als je het uit de oven pakt, mij helaas laatst gebeurd.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

12

Ik heb de blanda schalen... de 12, 20 en 28.. Donderdag wil ik eens proberen of ik van de 12 cm een mooi taartje kan maken.. Heb al veel gezocht op blanda en weet al wat meer maar toch een paar vraagjes..

Ik lees er mensen er een geleider is stoppen omdat ze anders niet gaar worden.. Moet dit of hoeft dat bij een 12 cm niet?? En doen jullie maar 1 vulling??

13

de 12 cm is een leuk maatje om te bekleden.
daar hoeft geen geleider in hoor, in de 20 cm ook niet.
66 gram mix en 1 eitje heb je nodig voor een bolletje van 12 cm.
200 gram mix en 3 eitjes voor de 20 cm.

14

In tabel staan andere verhoudingen.. Maar bedankt!! Ga er morgen mee aan de slag!!

15

Ik doe in de 20cm blandabol altijd wel een bloemnagel voor de warmtegeleiding. Vind zelf dat het kapsel dan smeuiger wordt, omdat het minder lang in de oven hoeft. Maar dat soort dingen is echt een kwestie van zelf uitproberen en ervaren wat voor jou het beste werkt. :)