Onderwerp: Help: cc hebben vulkaantopjes..wat nu? (ik wil egale bolling)
Ik heb vandaag voor het eerst cupcakes gebakken.
Dit op basis van vier/vierde cake-recept
Ik had al gelezen op cc fora dat je ze best NIET te warm bakt en je dus beter je oven lager zet naar 160 graden. Dit om het openbarsten en puntvorming te voorkomen.
En toch had ik dus een gebarsten puntje (soort vulkaantje in het midden). Dus ik dacht misschien nog een beetje minder deeg in doen. En nog lagere temperatuur de volgende serie in de oven. En ja oke ze waren toen niet bol, integendeel plat...maar ik zat nog 3 mm onder het papiertje (goh en dat zijn me ook wel kleine cakjes hoor). Bij die laatste had ik ook nog een beetje bosbessen (diepgevroren blueberries) door het deeg geroerd.
En ik wil dus ook vooral met rolfondant ze gaan versieren. En volgens mij toch moest resultaat bij mooie egale bolling of dat het buitenste randje cakje tot rand papiertje komt.
Ik zat me daarbij af te vragen of velen misschien dat "vulkaan-topje" afsnijden???
Beetje meer melk in mijn deeg doen?
Via de zoekfunctie las ik hier al iets over de cc (als ze nog in bakplaat zitten) omdraaien en dan iets zwaar, bijv snijplank er op leggen. Maar ik las ook al: niet omdraaien en dan die snijplanl op de "vulkaantjes" van de cc.
GRRR help please....
Hoe zou ik het best de cupcakes versieren waar ze plat zijn en onder het papierrandje zitten. (helemaal opvullen met royal-icing lijkt mij te zoet.
Alles wat ik nu maak steek ik in de diepvriezer, om later te versieren...en me eens uit te leven met het uitproberen van de technieken.
groetjes
Elsjepelsje