1

Onderwerp: tremperen met koffie (spoedje)

Hallo
Ik ga vanavond een taart bakken voor morgen. De taart wordt voor mijn moeder en ze wil geen fruit(smaak) of alcohol in de taart verwerkt.
Nu wil ik het biscuit tremperen, kan dit ook met koffie voor een koffie smaakje? zo ja moet er dan ook suiker doorheen?
De vulling wordt alleen Zwitserseroom.
groetjes
kim

groetjes,
Kim

2

Re: tremperen met koffie (spoedje)

Ik weet eigenlijk niet of dit heel lekker wordt.... maar ik zou er zeker -flink- suiker door doen!
Laat je even weten of het wat was...?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Moet-ie per se getrempeerd worden dan? Waarom doe je geen koffie door de Zwitserse room? Evt. oploskoffiepoeder, dan wordt-ie niet natter...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Ik zou er ook niet voor kiezen... terwijl ik heeel veel van koffie houd! :Y
Kan het niet met koffielikeur? Als je tijd hebt zou ik eerder suikersiroop maken en daar wat oploskoffie indoen dan andersom ( dus koffie met veel suiker)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Ik wil tremperen omdat veel van de taart eters niet van droge biscuit houden. En koffie leek me wel een lekkere combi?

groetjes,
Kim

6

tuurlijk is de combinatie wel lekker, maar koffie ervoor gebruiken zou ik ook niet doen, wel tiamaria, marakesch of anderekoffielikeur aangelengt met wat water zou je hiervoor kunnen gebruiken. dit doe ik vaker en dat smaakt wel heel erg lekker! kan je ook in kleine flesjes halen.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

7

Dames, dames, ff goed lezen he?

taartentrien schreef:

ze wil geen fruit(smaak) of alcohol in de taart verwerkt

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

taartentrien schreef:

Ik wil tremperen omdat veel van de taart eters niet van droge biscuit houden. En koffie leek me wel een lekkere combi?

Tja, bij mij proef je de biscuit amper, doe er minstens twee (dikke) lagen vulling in :lol:
Koffie lijkt mij ook een lekkere combi hoor! Is mijn favoriet samen met baileys in een chocobiscuit... Maar ik maak het met de bavaroismix van de webshop, wordt lekker cappuccino-achtig (zei zij die niet van koffie houdt.... maar wel van alles dat naar koffie smaakt!!)

Mij lijkt ook dat het wel kan, al zou ik eerder oploskoffie gebruiken (moccona) dan heb je toch iets meer mocca-koffie-smaak.
Maar ja, uiteindelijk is het maar net waar je van houdt.

If live gives you lemons, make lemonade!

10

Ik dacht inderdaad om oploskoffie te gaan gebruiken, en dan met heel veel suiker en de koffie goed sterk. Dan moet dat toch wel lukken lijkt mij. Dan heb je eigenlijk zelfgemaakte koffie siroop.
Ik ga het gewoon proberen, proef voor ik ga tremperen, en laat het weten als het wat is geworden.
Spannend!

groetjes,
Kim

11

hi hi ik heb het toch (nog) niet aangedurft :O
Maar ik ga het zeker een x proberen
Sorry

groetjes,
Kim

12

Kijk eens bij het recept voor mokka botercreme. Wellicht een idee, daar gebruiken ze ook oploskoffie.

Gewone koffie zou ik niet aandurven, koffie wordt al zo vies als het wat langer staat...

Groetjes Marlies