1

Onderwerp: Wilton Preferred vierkant pannen vs PME diep vierkant pannen

De title zegt het al een beetje ;)

Ik heb zelf wilton preferred van 5cm in de maten van 20, 25 en 30cm.
Il wil mijn set graag uitbreiden met wat kleinere maten, maar ze zijn alleen bij PME verkrijgbaar.

Ik wil liefst dat al mijn pannen hetzelfde zijn .... maar ben zooo blij met de wilton. Dus vandaar mijn vraag aan jullie, welke vinden jullie het beste/fijnste werken?

De Wilton hebben scherpe randen - dwz 90 graden hoeken/zijkanten terwijl de PME iets afgerond zijn.

Merken jullie daar verschil in met jullie taarten? Scherpe hoeken vs iets afgeronde hoeken en zijkanten

PME zijn ook verkrijgbaar in alle tussenmaten om het nog heel moeilijk te maken ....

Groetjes Tweety!

2

Re: Wilton Preferred vierkant pannen vs PME diep vierkant pannen

Ik heb alle bakvormen van PME.
Ben er heel tevreden mee :)

3

Ik heb ook die met afgeronde hoeken maar had misschien toch liever de echte 90 graden hoek gehad.....maar zoals mijn vader zegt is het misschien wel:

het hebben is het einde van de vreugd.....

Volg je hart...want dat klopt!

4

Het nadeel van de Wiltonpannen vind ik dat ze maar 5cm zijn. Dat kun je prima opvangen met bakpapier, maar bij vierkante krijg je dan toch nog van die hoekjes die niet omhoog komen, dat heb je met ronde veel minder. Vandaar dag ik net 3 nieuwe van PME heb aangeschaft.... Dat ronde hoop ik dan maar eruit te smootheren ;) Zo'n hoek-smoother van Jem is daar heel leuk voor :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik heb ook alle pannen van PME en ik heb alle maten en ook de hart-hexagon en de bloem, ik ben er heel tevreden mee. en als je taart af is zie je niet echt de afgeronde hoeken.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

birgitta schreef:

Ik heb alle bakvormen van PME.
Ben er heel tevreden mee :)

ik ook, 10 cm hoog!
geen gedoe meer met stroken bakpapier.

7

Ik heb zowel Wilon als PME en ik moet eerlijk zeggen ze zijn allebei goed want zoals Marianne al had gezegd met de smoother kan je de hoeken wel scherp maken en ja de voordeel van PME is dat de randen hoger zijn dan Wilton dus hoef je ze niet te verhogen :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

8

Ik heb ook alle bakvormen van pme en 1 set van wilton de harten maar ik vindt ze ook te laag.