1

Onderwerp: Aardbeien in de taart

Hallo!

Ik heb eventjes een vraagje met betrekking tot het gebruiken van aardbeien in de taart. Heb de zoekfunctie al gebruikt maar kon niet echt iets vinden wat mijn vraag beantwoordde..

Ik heb zondag een verjaardag en daarvoor maak ik een taart met verse aardbeien, deze leg ik dan op een laag BBR..Dit zou ik dan op zaterdag willen doen zodat ik zondag nog genoeg tijd heb voor de decoratie. Mijn vraag is, gaat dit goed en kan dit? Ik las namelijk wel dat omdat de aardbeien zoveel vocht bevatten de hele taart een drabzooi wordt.. Maar gebeurt dit dan ook als ze op/in/tussen een laag van BBR liggen? Vangt dit misschien nog iets op? :D

Alvast bedankt!

2

Re: Aardbeien in de taart

Ik maak regelmatig taarten met verse aardbeien erin. Op een laagje botercreme of mona toetje kwarktaart (Lekkerrr!). Dit gaat prima hoor. De taart beter wel in de koelkast bewaren..maar een drabzooi is het bij mij nog nooit geworden. Het is juist heel lekker!

3

Bedankt voor je snelle reactie! Maar eet je die dan dezelfde dag op? Want het gaat mij er dus meer om dat het nog een nachtje in de koelkast blijft voordat hij gegeten wordt..

4

Ik maak wel eens vaker taart met verse aardbeien, ik leg ze dan inderdaad in de botercreme...geen probleem hoor, om m nog een nachtje in de koelkast te zetten.

mijn zusje (waarvoor ik die taart laatst heb gemaakt) heeft m vier dagen na het feestje nog opgegeten en hij smaakte heerlijk zei ze!

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

5

Dank je, jullie zijn super! Zo snel.. ;)

6

De laatste taart die ik heb gemaakt met aardbeien hebben we ook 4 dagen later pas het laatste stukje van gegeten, en was nog steeds erg lekker.

7

is helemaal geen probleem, wel als je de aardbeien heb gespoeld, goed laten uitlekken, ik leg ze altijd een poosje op een schone theedoek

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

ook lekker; slagroom met klopfix maken, en dan voorzichtig mengen met monchou, philadelphia of een andere verse kaas. Dat blijft misschien ook nog wel een stuk steviger dan bbr.

9

Mmmm.. dat klinkt ook heel goed! Jammer dat ik dat net te laat lees! :D

Heb de aardbeien inderdaad even goed uit laten lekker en ze daarna even op een stukje keukenpapier gelegd! Bedankt voor alle tips!