1

Onderwerp: ingevroren

Hoop dat ik hier goed zit in dit topic, maar heb een voor mij heel belangrijke vraag.
mijn communietaart 6 stuks zijn klaar en zitten in de vriezer, met fondant bekleed en versiert. nu hebben we ze a.s. zondag nodig om 13.00 uur, wanneer kan ik ze er dan het beste uithalen, ik wil ze in de koelkast laten ontdooien en neem ze dan zelf mee, stapelen jullie ook de taarten zelf op locatie.

pffffffff ben blij dat het bij een nichtje is want het was toch allemaal wel wat zenuwen werk, vriezer bij mezelf is stuk, dus alles bij schoondochter en dochter in de vriezer. en ik ben nog maar net begonnen heb 3 taartjes gemaakt en in mijn enthousiasme beloofd de communietaart te maken. wel ontzettend veel geleerd.

Niemand is gelukkig, wees Niemand

2

Re: ingevroren

24 uur van te voren uit de vriezer halen en in de koelkast

3 Laatst bewerkt door Pooh (12-06-2009 07:51)

Yup, 24 uur van te voren uit de vriezer halen en in de koelkast zetten. Niet in de plastic zak laten, maar zorgen dat er genoeg ventilatie is zodat je taart niet gaat zweten. Gaat ie wel zweten, gewoon afblijven, het droogt meestal prima op.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

plastic zak????????? paniek, ik heb ze in taartdozen in de vriezer gedaan. en nu???????

5

En in de koelkast zonder iets erover of toch in de taartdoos die dichtzit???????? oh oh dacht dat ik de paniek tijd nu over was. wordt alleen maar erger, slaap er niet meer van.

6

:x  in de doos in de koelkast zetten ruim van te voren. Niet schrikken als er condens op komt te staan, dat gaat vanzelf weg

7

dus doos toch goed. pfffffff gelukkig had met zoeken dit gevonden namelijk dus dacht goed bezig te zijn, alleen de tijden was steeds 1 dag vantevoren maar niet of het in de avond ochtend of middag moest, dus nu gewoon zaterdag om 1 uur uit de vriezer en dan in de koelkast en dan zondag 1 uur meenemen naar feest, ga zelf van alle taarten een ienimini stukje proeven heb zulke lekkere dingen bedacht. zoals chocolade creme met daarover genipperde chocolade en de tweede laag bbr met een heleboel cocos. en witte choclade ganache met daarover chocolade schilvers heel veel en tweede laag perzik jam met verse perzik.
als alle stress weg is zal ik best trots zijn en heerlijk genieten, was het maar vast zondag 1 uur.
groetjes Birgit en dank je wel voor jullie snelle reacties :thumb:

8

Het zal allemaal wel goed gaan hoor Birgit!
Ik doe mijn taarten altijd in een taartdoos in de vriezer. En dan heb ik de doos binnestebuiten gevouwen, dus de grijze kant binnen. Dit neemt namelijk enigszin de condens op die bij het ontdooien vrij komt. (niet zelf bedacht, maar van Marianne gehoord ;)) En ik doe de doos in een grote pedaalemmerzak voor ik 'm in de vriezer doe. Dan kan de doos ook niet in aanraking komen met ijsschilfers in de vriezer.
Misschien een tip voor de volgende keer. ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!