1

Onderwerp: Hij is gelukt! De aller eerste!

Mn eerste taartje! Nadat ik me weken heb lopen vergapen aan de mooie creaties hier, heb ik zelf uiteindelijk de spullen besteld om te kijken of ik het leuk vond. En wat vond ik het leuk om te doen!!
Bolletje is gevuld met bokkepootjescreme en witte chocoladecreme.

Heeft er iemand nog een tip voor het plakken van je marsepein aan je deegroller? Had hem ingesmeerd met shortening, maar hij bleef toch gewoon soms plakken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KJVF7RN-D.jpg

2

Re: Hij is gelukt! De aller eerste!

Wat en schatje!!
En ik wed dat ie ook nog heel lekker smaakte :Y

Ik wrijf met mijn handen de roller lichtjes in met poedersuiker.. maar heel lichtjes.. er komt dan eigenlijk geen poedersuiker meer van de roller af...

(ik werk overigens met een gewone houten roller)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Wat een leuke taart zeg! En dan zo'n taart als eerste taartje, erg goed gelukt dacht ik zo.

Ik gebruik een kunststof roller en doe hetzelfde als Bommeltje, bij mij werkt het prima zo.

4

ik gebruik een pvc buis,met wat crisco ingesmeerd,gaat perfect

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

5

Wat een leuk bolletje!

6 Laatst bewerkt door Mamatas (08-06-2009 08:29)

Leuk bolletje hoor ;)

ik werk met een pvc buis of anders met de houten roller. Die besmeer ik heel licht met maizena of poedersuiker. het liefste niet de laatste omdat de taarten vaak al zoet genoeg zijn. En niet constant doorrollen, maar je marsepein telkens van je werkblad oplichten en je roller er af halen ;)

Groeten Nathasja
Nee hoor dokter, ik ben niet ziek... ik ben gegrepen door het "Taartvirus"

7

Leuk en lief taartje zeg. Ik gebruik een kunstof roller van de webshop en heb eigenlijk nooit problemen met plakken.

Groetjes Maris

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!

8

Ik vind m erg leuk geworden.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

9

Leuke taart hoor. Ik ben zelf ook net begonnen , had gisteren toevallig mijn 2de taartje met 1ste strik ingestuurd. Erg leuke hobby, vind je ook niet!

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

10

Leuk taartje!!

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

11

Bedankt voor alle reacties! ik vond het zo leuk om te doen dat ik vandaag ganache heb geprobeerd in een chocoladetaart.

Naturel biscuit met 2 laagjes:
eerste laag: chocolademousse met eronder sinaasappelmarmelade met een laagje gesmolten chocolade erbovenop
tweede laag: botercreme met daarop stukjes Pim's van Lu en  overgoten met een ganache van sinaasappelchocolade.

Hij was precies goed en echt overheerlijk!!! (hij zag er alleen niet strak uit, want eerste keer, dus ik heb met een spatel pieken getrokken, zag er heel nonchalant uit ;-)

12

hele leuke taart...:thumb: